California Dreamin'

Alla inlägg under februari 2010

Av Clara Olsson - 28 februari 2010 21:44

Ja mina vänner, jag är trött, läskigt trött, något som kanske inte är alltför konstigt då klockan är fyra på natten i mitt huvud. Men det absolut bästa för att slippa bli jetlagad är att hålla sig vaken så länge som möjligt på kvällen, något som jag lyckades med igår, idag kommer det dock inte fungera lite bra, jag somnar vilken sekund som helst.


Dagen har i alla fall varit toppen och Jens verkade bli riktigt glad för resväskan, tröjan och godiset som han fick av mig. Vi har även hunnit med att äta lite tårta samt massa god mat, kvällen avslutades på O'Learys där det var meningen att vi skulle se OS-finalen i hockey, men jag var alldeles för trött så jag åkte när vi hade ätit.


Nej nu somnar jag, jag får ursäkta för det otroligt ointressanta inlägget, jag ska skärpa mig jag lovar!


God natt!

Av Clara Olsson - 28 februari 2010 08:15

Vi är hemma, hemma i snölandskapet (var fan kommer all snö ifrån? men jag är fortfarande så otroligt glad över att vi ens kom hem. Pappa hade nämligen lovat att hämta oss på Arlanda igår kväll men när vi hade landat och slog på mobilerna så ploppade sms:en in "jag är sjuk, kan ej hämta". Min första tanke var givetvis att han skämtade, det är så typiskt pappa att dra till med något sånt där otroligt roligt skämt, för att sedan i alla fall stå vid Arlanda och vinka. Men efter att mamma hade ringt honom så insåg vi att så inte var fallet, han var magsjuk och orkade knappt röra sig. Så där stod mamma och jag, klockan fem i Stockholm, utanför var det snöstorm och vi hade endast med oss tunna tygskor samt super tunna vårjackor, tågen skulle med all säkerhet inte gå pga. vädret, det enda alternativ som återstod var då att ta bussen in till Stockholm och åka till Mats, något som skulle bli otroligt jobbigt eftersom vi för det första skulle frysa ihjäl och för de andra skulle vi få släpa runt på allt vårat bagage (det var väldigt mycket) genom halva Stockholm, sen skulle frågan om hur vi skulle komma hem fortfarande återstå bara framskjutas en dag. Men då mina vänner, då kom mamma på att hon hade sett två Örebroare på flygplatsen, några som hon absolut inte kände bara kände igen. Men hon gick fram och kollade med dem om de åkte bil och om de möjligtivs hade två platser över. Och tack och lov att det finns så så otroligt snälla och trevliga människor här i världen. Självklart så var det inga problem, vi fick trycka ihop oss en aning och ha lite av bagaget i knäet men vad gör det? Vi kom hem och jag är fortfarande så in i norden glad över det. Att missa Jens födelsedag för att sitta fast i Stockholm med tygskor och vårjackor kändes sådär. Men ibland ska man ju ha lite tur också!


Men hemma är vi i alla fall och så fort jag kom innanför dörren så kastade jag mig ner vid matbordet och högg in på mat. Senaste gången vi hade ätit ordentligt med mat var klockan sju på morgonen eran tid, och klockan var nio när vi var hemma, ja jag var hungrig!

Nu ligger jag i alla fall i sängen hemma hos Jens, hans over fortfarande och jag vill inte väcka honom. I mitt huvud är klockan halv tre på dagen nu, så att jag ska kunna sova längre finns inte på världskartan, jag är glad att jag faktiskt klarade av att sova till åtta. Dag kommer att spenderas hos Jens, han fyller 20 och släkten kommer, till kvällen blir det O'Learys och OS-final, för Jens skull såklart.

Jag ska försöka höra av mig något mer under dagen sen ska ni såklart få se en massa bilder. Ta hand om er så länge!

Av Clara Olsson - 25 februari 2010 05:57

Igar akte vi ivag pa en battur till similian islands, batturen inneholl en hel del snorkling men aven tva otroligt fina sandstrander. Men det haftigaste av allt var saklart snorklingen i det kritsallbla vattnet. Under snorklingen hann vi med att se mangder med fina fiskar och alla Nemos fiskvanner fran filmen "Hitta Nemo", tyvarr fick jag aldrig se den riktigt Nemo, men som sagt alla hans vanner, riktigt lackert vill jag lova. Som sagt sa hann vi aven med att besoka tva jatte fina strander, med krit vit sand och turkost vatten, sadana dar strander som man bara ser pa filmer och aldrig tror att man nagonsin kommer fa uppleleva. Jag lovar saklart att visa er bilder nar jag kommer hem.


Idag ar det lite mulet och det regnade faktiskt pa morgonen, vilket kanns sadar eftersom att vi knappt solade alls igar under snorklingsturen. Men mamma envisas ju med att solen tar anda, aven fast det ar moln sa jag far val ge det ett forsok i alla fall. Imorgon ar det varan sista dag i varmen, sa da ska jag passa pa att njuta ordentligt har ni sista tiden, innan vi lamnar varmen och kommer till landet dar dunjacka och uggs ar ett maste!


Ha det bast tills vi ses igen!

Av Clara Olsson - 23 februari 2010 09:17

 Nu har vi precis kommit tillbaka fran Kata Noi stranden, en strand med kritvit sand och turkost vatten. Just nu ar det over 35 grader varmt och det ar nastintill omojligt att vara i solen. Sa nu ska jag straxt kila upp pa rummet och ta en dusch och bli av med all sand, sen satta mig pa balkongen och lasa. Som ni kanske forstar sa har vi det toppen bra har och vi vill absolut inte hem till kyla och sno. Nej tack vi trivs bra har i varmen med alla super trevliga thailandare, den goda maten och de otroligt fina stranderna. 


Jag maste bara beratta om gardagen ocksa nar jag anda ar igang och skriver, for igar var vi namligen ute och red pa elefanter, nagot som jag har viljat testa sen jag var liten. Det var dock mycket laksigare and vad jag nagonsin skulle ha kunnat forestallt mig, jag och mamma satt dar i nagon slags korg med nagot fjuttigt balte och nar elefanten gick ner for de otroligt branta backarna sa trodde jag faktiskt att min sista stund var kommen. Men jag overlevde den turen ocksa och det var ritkigt haftigt att se och fa traffa elefanter pa riktigt. Nar vi hade ridit fardigt sa matade vi dem med hela ananaser. Ja det var en riktigt haftig upplevelse, jag lovar att visa er bilder nar jag kommer hem.


Imorgon ska vi ut pa batture till Simliar island dar vi ska dyka. Jag anatar att det kommer bli minst lika haftigt.


Nej mina vanner, den dar duschen kanns lockande, ta hand om er allihopa!


Av Clara Olsson - 21 februari 2010 06:13

Gud vad bra vi har det har borta. Det ar over 30 grader varmt och stralande sol. Hotellet ar underbart fint och likasa stranden. Vi underhaller oss med att sola,bada och lasa,sen ater jag saklart sjukt mycket frukt. Nej vi ar verkligen i paradiset och jag vill aldrig aka hem.

Hoppas att ni har det bra dar hemma och att ni inte blaser bort i snostormen (jag tycker faktiskt synd om er). Ta hand om er och mangder med karlek fran ett betydligt varmare land.

Nu poolen!

Av Clara Olsson - 18 februari 2010 20:15

Ja nu är det faktiskt bara en fjuttig dag kvar tills jag drar iväg till Thailand. Det ska bli så ruskigt skönt att bara få ta det lugnt, slappna av och njuta av livet. Jag hoppas på en toppen semester i Phuket/Kata beach tillsammans med min mamma. Ha de bäst här hemma allihopa och jag kommer att sakna er väldigt mycket!

     

En bild på mig och mamma från förra vintern då vi också besökte Thailand, då var dock både min mormor och morbror med på resan.


Av Clara Olsson - 17 februari 2010 21:45

Skivstång kondition var lika jobbigt som vanligt så nu är jag helt slut i kroppen. När jag kom hem från träningen så packade vi lite och fixade och nu har jag precis krypit ner i sängen och tänkte se ett avsnitt av desperete housewives innan jag slocknar. Imorgon väntar en lång skoldag och sedan ska jag och Jens iväg och handla mat tills kvällen, det bjuds nämligen på tacos.


Sov gott mina vänner :)

Av Clara Olsson - 17 februari 2010 15:01

Ja äntligen är ett väldigt passande ord just nu, dels för att jag äntligen har skrivit det där förbaskade naturkunskapsprovet men även för att jag äntligen får plocka fram sommarkläderna igen och det känns förbaskat bra! Det ska bli så otroligt skönt att slippa alla varma tjocka tröjor och stora dunjackor och istället vandra runt i tunna sommarklänningar och sandaler.

Nu sticker jag iväg till mormor och äter lite mat, sedan väntar träning. Jag ska försöka höra av mig efteråt, ha det så bra så länge allihopa:)     



Ovido - Quiz & Flashcards