California Dreamin'

Alla inlägg under januari 2011

Av Clara Olsson - 31 januari 2011 20:47

Idag fyller min fina mormor år och jag måste ju bara passa på att säga grattis till henne. Vi har haft väldigt nära kontakt genom hela mitt liv och hon är nog den bästa mormorn som man kan önska sig. Så ett riktigt stort grattis till henne!

  

Av Clara Olsson - 30 januari 2011 20:45

Två år i rad så har jag åkt till Thailand i mitten på februari, jag har dock bara varit där en vecka varje gång men det har ändå räckt. Jag fick min dos av sol, bad och god mat och när jag kom hem så var jag fylld med energi och redo att möta världen igen. Men i år så blir det ingen resa till Thailand och det känns faktiskt ganska tråkigt. Jag älskar verkligen Thailand och jag känner lite att jag just nu är i ett ganska så stort behov utav att åka dit och hitta energin igen. Men nej i år får jag nöja mig med Sverige, vinter och kyla. Eller ja i alla fal fram tills slutet utav mars, för då ska jag ju faktiskt till Spanien eftersom att min morfar fyller 80 så bjuder han. Så där och få kommer jag ju få sol, bad och god mat och då även energi, men det känns bara som att det är så ofantligt långt bort dit. Vi åker 25:e mars och då är ju våren i princip redan här. Men jag får bita ihop tills dess, försöka hitta energi på annat håll och försöka att göra det bästa utav livet ändå. Och om det blir riktigt jobbigt så kan jag ju alltid titta på bilderna, blunda riktigt hårt och drömma mig bort, bort till vita stränder, turkosa hav, fruktdrinkar och thaimat.              

Av Clara Olsson - 30 januari 2011 14:10

Nu har jag precis kommit hem ifrån en springtur och det var som vanligt helt sjukt skönt. Jag sprang nästan 7 km och det gick hur lätt som helst.

Så nu efter att ha motionerat färdigt för idag så tycker jag att jag är värd en plats i sängen tillsammans med lite repriser. Jag tror att jag börjar med Solsidan, jag kan ju som sagt se alla avsnitt tack vare TV4 anytime och efter det så blir det nog "Dagens man" och sen vill jag nog hinna se lite handboll däremellan också. Så det blir en riktig tv-söndag med andra ord, precis som det ska vara!


Puss

Av Clara Olsson - 30 januari 2011 10:10

Jag frågar fortfarande mig själv vad tusan jag gör upp nu? Jag kom hem klockan fyra inatt så jag borde alltså sova nu, men nej inte jag inte. Morgonpiggare människa får man fan leta efter!


Hur som helst så hade jag en grym kväll igår. Vi var som sagt först hemma hos Marcus, Emmas bror där det var 25-års fest och ett jäkla drag. Vid halv tolv så vandrade vi mot stan och Strömpis och där inne var det om möjligt ännu bättre drag. Förutom att jag hade ett par fötter som värkte så var det även där riktigt roligt. Vi dansade, drack öl och umgicks. När krogen stängde vid två gick vi först till Grill Corner där vi åt lite pizza, vid halv fyra mötte jag upp Ida och sen tog vi taxi hem.


Jag hade i alla fall en riktigt trevlig kväll och jag ångrar absolut inte att jag valde bort hemmakvällen framför en utekväll. På lördagar ska man helt enkelt inte sitta hemma, utan då ska man vara ute och leva livet tillsammans med fina vänner, inget annat.


Nu ska jag ta och kasta i mig lite frukost innan vi ska iväg på en visning utav ett kedjehus. Vi ska såklart inte flytta "utan vi ska ju bara titta".


Puss!!



Av Clara Olsson - 29 januari 2011 16:54

Jag hade bestämmt mig för att det här skulle bli en lugn helg och att jag INTE skulle gå ut ikväll, men tja hur bra tror ni att det kommer att gå? Redan igår när Ida sa att hon skulle ut så blev jag sugen, då insåg jag även att det var lönehelg och att jag faktiskt inte var ett dugg sugen på att sitta hemma och glo på film ikväll också. Nej man lever bara en gång och jag tänker passa på att leva så mycket som det bara går. Så bara för det så blir det lite fest och firande utav Emmas bror som fyller 25 och sen utgång,det låter bra måste jag säga. Det är tredje helgen i rad som det är födelsedagsfirande som gäller och nästa helg blir det precis likadant för då är det ingen mindre än Emma som fyller 20.


Men nu måste jag nästan ta och sätta igång och göra mig i ordning, Emma tycke att vi skulle dra redan vid sex sju men det vet jag inte om jag kommer hinna med tanke på att jag både ska hinna äta och göra mig i ordning. Men det ska nog lösa sig.


Hoppas att ni får en riktigt bra kväll ni också, vad ni nu väljer att göra!


Kram på er

Av Clara Olsson - 29 januari 2011 10:49

Ibland undrar jag vad mitt fel är? För jag drömmer så sjukt konstiga drömmar på nätterna så att jag nästan vaknar upp och är orolig över att sakerna som jag har drömt om är verklighet. Inatt drömde jag om att jag var i rymden troligen på grund utav att jag såg "I rymden finns inga känslor" här om dagen. Jag jagade getingar och varje gång jag blev stucken så kände jag inte det, det stack liksom inte. Sen åkte jag och mormor bil och typ 250 km i timmen och vi åkte på någon motorväg som var var smal som bara en och livsfarlig. Sen stannade vi och fikade och då åt vi levande fiskar? Ja något fel måste det i alla fall vara, frågan är bara om det går att göra någonting åt? Antagligen inte!


Nu ska jag i alla fall dra igång och städa, precis som jag alltid gör på lördagar med andra ord. Sen tror jag att det blir en sväng förbi marieberg, jag måste köpa ett nytt överkast och sen skulle jag även vilja köpa lite nya kläder. Jag har ju knappt shoppat alls nu på en månad så nu börjarshoppingsuget verkligen sätta i.


Vi hörs mer senare under dagen, kram på er!!

Av Clara Olsson - 28 januari 2011 23:02

Nu är jag helt slut. Efter en vecka fylld utav jobb och alldeles för tidiga mornar så ser jag verkligen fram emot att få sova ut imorgon. Jag var så inne i en dröm imorse och jag ville verkligen inte vakna när klockan ringer, så jag hoppas att jag får slutföra den drömmen inatt och haha.


Ida och jag har i alla fall haft en jättetrevlig kväll, vi käkade massa godis och tittade på tv, pratade och såklart skrattade vi en hel del också. Men redan vid tio drog jag mig hemåt eftersom att hon skulle sova tidigt, vilket jag egentligen också hade tänkt göra men det gick ju lite sådär.


Imorgon ska jag som sagt sova ut och sen fixa lite med USA och på kvällen lutar det nog mot utgång i alla fall, fan då jag som hade bestämmt mig för att inte gå ut. Men vad tusan, det är ju lönehelg och allting det är klart man vill ut och slira, eller vad säger ni?


Nu säger mina ögon ifrån riktigt ordentligt så jag antar att det är dags för mig att checka ut. Sov så gott allihopa!


Kram

Av Clara Olsson - 28 januari 2011 17:59

Det är fredag och jag är som vanligt sjukt glad. Ännu en arbetsvecka har gått och våren närmar sig med stormsteg och jag klagar inte! Vem längtar inte till vår och värme liksom?


Nu efter att ha blivit bjuden på ett glas champange utav min fina mamma så ska jag sätta mig framför tv:n och titta på handboll. Sverige möter Frankrike och det är en sådan match som man bara måste se. Jag håller såklart tummarna för Sverige men jag tror att det kan bli en riktigt tuff match för dem, men det är också det som gör det så otroligt spännande. Efter handbollen blir det mat och sen ska jag förbi Ida där det bjud på godis och "På spåret" så jag antar att vi tjänar in en hel del vuxenpoäng där.


Nu börjar handbollen så nu måste jag dra mig mot soffan. Jag får ursäkta mig för ett otroligt ointressant inlägg men så blir det tyvärr ibland.


Jag ska försöka höra av mig mer senare.


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards