California Dreamin'

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Clara Olsson - 14 januari 2011 22:01

Jag har haft en riktigt lugn och skön fredagsvkäll, precis som det ska vara med andra ord. Jag gjorde i ordning alldeles för mycket tacos, hur kommer det sig att det alltid blir tacos över? Det spelar liksom ingen roll hur lite eller mycket man gör, det blir ändå alltid över, vilket visserligen inte är något negativt snarare tvärtom, ja menar matlådor behöver jag ju varje dag. Samtidigt som jag åt så tittade jag på Back up plan, en kärleksfilm med underbart vackra Jennifer Lopez. Och filmen var bra också, så det gjorde ju det hela ännu bättre. Dock måste jag bara påpeka att jag börjar tröttna på kärleksfilmer, för att de alltid bygger på samma upplägg. Först träffas de på något konstigt sätt i det här fallet så hamnade de i en slump i samma taxi och "råkade sedan springa på varandra" dagen efter på en marknad och sedan dagen efter det på en djurkurs. De fortsätter sedan med världens mest romantiska dejt och båda två blir dödsförälskade fram tills något händer, ett uppbrott, ett bråk, lögner whatever de skiljs åt och tja jag tror nog ni själva vet hur det slutar? De inser tillsist att de såklart ska vara tillsammans och jagar varandra, oftast är den andra parten på väg att resa därifrån så det slutar med ett hejdundrande pådrag på flygplatsen och i sista sekund så lyckas de få träffa varandra och då inser de att de aldrig mer ska vara ifrån varandra. Precis så är alla kärleksfilmer uppbyggda och jag är lite trött på det konceptet faktiskt. Men men, just den här filmen som jag såg nu var ändå lite annorlunda och ganska så rolig faktiskt!


Nu ska jag ta och njuta lite mer utav spotify innan jag kryper ner under täcket. Imorgonbitti ska jag ut och springa och sedan mina vänner blir det hästfest, haha i alla fall om man ska tro på tvillingarna Cornelius, vi får väl helt enkelt se vad kvällen bjuder på!


Puss på er fina vänner!  

Jag hittade en gammal bild ifrån studenveckan här var vi hemma hos Pierre och förfestade innan vi drog till Ritz, jag hade precis varit och solduschat samt gjort fransk manikyr till naglarna. De var tider det!

Av Clara Olsson - 14 januari 2011 17:20

Vilket jag antar att ni har koll på vid det här laget, efter en hel arbetsvecka så är vi riktigt värda lite välbehövlig helg, eller vad säger ni? Jag ska i alla fall njuta utav den här helgen till fullo, ikväll är jag ensam hemma så jag ska laga ordning tacos och hyra mig en film och bara mysa ihop mig i soffan. Jag tycker att det är jätteskönt att sitta själv hemma en kväll och är väldigt glad över att jag inte alltid behöver ha sällskap. Dock så räcker det med en sådan kväll, imorgon är sugen på annat så då passar det väl bra med lite festilgheter, tja i mina ögon låter det inte bara bra utan snarare perfekt. Utöver det så har jag inte så mycket mer planer, jag ska ta det lugnt och träna och njuta utav lite ledighet.


Nu ska jag dra igång och skära alla grönskaer till tacosen, det är det enda negativa med tacos att det är så förbaskat mycket att skära. Sen ska jag ta mig iväg och hyra en film.


Slänger en bild på Zigge innan, han tyckte att webkameran var väldigt intressant när jag drog igång den så han ställde mer än gärna upp på en bild.


  

Ovido - Quiz & Flashcards