California Dreamin'

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Clara Olsson - 6 januari 2011 20:19

Ibland är jag väldigt spontan och kommer på en idé som jag helst vill genomföra nu genast utan att riktigt tänka efter före. Samtidigt som jag ibland inte alls är spontan utan vill planera allting in i minsta detalj, det beror helt på vad det handlar om. Men alltid när det gäller mindre projekt, så brukar jag vara väldigt spontan, medan en resa till USA inte är något som jag bestämmer mig för att göra på en kafferast.

Men det jag har kommit på nu är i alla fall att jag ska klippa lugg, jag älskar att ha lugg och jag tycker verkligen att det kan vara hur fint som helst. Enda nackdelen är att det kan vara väldigt bökigt med lugg, den lever sitt eget liv och man måste i princip alltid ha med sig en kam i bakfickan för att kunna rätta till luggen. Men då får jag väl bara se till att ha det, jag menar hur svårt kan det vara? Så nej imorgonbitti är det jag som ringer till min frisör och bokar in en klipptid, helst redan på måndag!


Såhär såg jag ut för två år sen, när jag då precis som nu fick för mig att skaffa lugg en kväll, och kvällen efter var det klart.

  

Nu ska jag dra igång lite deseprata hemmafruar.



Av Clara Olsson - 6 januari 2011 12:07

Jäklar vad jag längtar till USA och tills jag ska åka nu i höst. Jag har verkligen försökt att ta tag i det här projektet nu och ju mer jag tänkter på det, desto mer taggad blir jag. Jag hittade alldeles nyss en blogg skriven av två tjejer som är där och pluggar just nu och de verkade ha det hur underbart som helst. Jag har även mailat lite med min familj som jag bodde hos när jag var i Kalifornien sist och de tyckte såklart att det var hur roligt som helst att jag skulle komma dit igen. De bor bara en och en halv timme ifrån Santa Barbara vilket inte är någonting för dem, så jag kommer nog att hälsa på dem en hel del. Sen känns det även som en jäkla trygghet att ha en "familj" där borta, om någonting händer, om jag blir sjuk eller vad som helst, ja då finns dem där.

Nästa projekt blir nog att ansöka, jag skickade precis iväg ett mail till kilroy och frågade hur man gjorde för att ansöka och hur många andra studenter från Sverige som brukar åka med dem. I och med att jag ska åka själv så skulle det vara väldigt skönt att hitta några andra studenter som har samma planer som mig innan jag åker.


 

Kalifornien 2007.



Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sen ska mamma och jag åka iväg till Stadium för att titta efter ett par bättre träningskor till henne. Jag skulle egentligen ha varit med Pernilla idag, men vädret stoppades oss tyvärr, så förhoppningsvis blir det av i helgen istället.


  

Ovido - Quiz & Flashcards