California Dreamin'

Alla inlägg under mars 2010

Av Clara Olsson - 31 mars 2010 18:32

Äntligen är jag hemma efter ännu en dag full med äventyr. Dock kom tröttheten på besök så fort jag la mig i sängen. Något som inte känns okej eftersom att vi ska ut ikväll. Så det är bäst att rycka upp sig nu och hoppa in i duschen så jag kommer någonstans. Sen återstår bara samma problem som jämt uppstår, klädvalet? Vad tusan ska jag ha på mig? Hur kan alla kläder i garderoben jämnt kännas så tråkiga och trista, samtidigt som kläderna i affärerna känns otroligt snygga? Alltid samma sak!!

Av Clara Olsson - 31 mars 2010 10:03

Hej på er! Idag var egentligen tanken att jag skulle ha sovit ut riktigt ordentligt, men så blev inte fallet. Klockan sju imorse vaknade jag av att magen kurrade och jag kunde helt enkelt inte somna om. Så jag gick upp och cyklade till Ica för att köpa lite färskt bröd, samt hallon och blåbär och sen när jag kom tillbaka blev det en riktigt brakfrukost.. Så nu är jag mätt som bara den! 

Nu ska jag iväg upp på stan och möta Emma en snabbis sen ska jag jobba igen. Men idag rycker jag bara in under de värsta timmarna, så det blir troligen mellan ett och fem, och möjligtvis ännu tidigare beroende på hur mycket folk det är. Nej hörni it's time to go. Här kommer förövrigt lite bättre bilder på tatueringen, nu utan plats. Skorna på bilden är förövrigt mina studentskor, visst är det snygga!?


 

Jag hör av mig ikväll igen! Ha världens bästa dag allihopa!!  

Av Clara Olsson - 30 mars 2010 21:50

Puh vilken dag, jäklar vad jag har flängt runt. Kom hem för en timme sen och då hade jag ine varit hemma på 12 timmar, skönt! Men nu är jag i alla fall äntligen det och spenderar tiden som bäst i sängen med datorn, tuggandes på en muffins som jag fick med mig hem från jobbet.

Vi kan väl börja med tatueringen då, för jag förstår att ni är nyfikna. Och ska jag vara helt ärligt så gjorde det inte så förbannant ont som alla säger, visst jag kan inte säga att det var skönt och framförallt inte mot slutet då huden var helt öm och jätte känslig. Men jag har helt klart varit med om värre smärtor! Resultatet då? Jo jag blev super nöjd, verkligen. Det kommer bli skit snyggt till sommaren då jag kan gå runt i high heels och visa upp mina fötter, utan strumpor! Här kommer i alla fall en bild på resultatet, dock syns den knappt just nu på grund av all plats och kladd utanför. Men ändå!


Vidare till nästa punkt då, jobbet och även det har gått bra. Det har varit ruskigt mycket folk hela kvällen så det var verkligen fullt ös hela vägen in i mål, men det gillar vi. Det går så otroligt fort att jobba när det är så pass högt tempo. Men eftersom att det hade varit så otroligt mycket folk idag så skulle jag behövas imorgon också, men då bara mellan ett och fem så det fungerar ju. Efter det vankas troligen utgång!


Nej nu ska jag äntligen få krypa ner i sängen och bara ta det lugnt! Imorgon är det fullt ös igen!

Av Clara Olsson - 30 mars 2010 10:39

Löprundan imorse gick bra, förutom att jag var grymt trött, hade alldeles för mycket kläder på mig samt en alldelels för tung mobil i fickan som tyngde ner hela mig. Men det var i alla fall en bra start på dagen och det känns skönt nu efteråt!

Nu sitter jag i skolan igen och funderar på vad tusan jag gör här? Jag har ingen energi alls och känner verkligen inte för att plugga. Så jag sitter här och väntar in lunchen bara. Sen ringde de även från jobbet och behövde mig framåt kvällen, så det är bara att ställa upp för gänget och ta sig iväg. Dock hinner jag såklart med tatuering innan! Men Silvia har också fått för sig att jobba, så jag hoppas verkligen att jag får tag på Emma så hon kan följa med, annars får jag ragga upp någon annan för jag tänker inte gå dit själv!!


Nej nu ska jag spendera ännu mera tid på facebook och lite olika bloggar, halv tolv vankas det äntligen lunch!

Av Clara Olsson - 29 mars 2010 21:46

Nu har jag skickat iväg Ida så nu ska jag ta och sova. Filmen var riktigt bra och morötterna, gurkorna samt dippen likaså! Imorgon bitti ska jag för första gången för det här året (med undantag för thailand) snöra på mig springskorna och ta mig ut och springa. Det ska bli fantastiskt skönt och framförallt väldigt roligt. Såklart ger jag mig ut före frukost och köper med mig färskt bröd på vägen hem. Efter det så tar jag mig tillbaka till skolan, ja jag vet det är något fel på mig. Men det känns så skönt att få lite gjort, saker som jag sedan slipper tänka på efter påsklovet.

Nej hörni, nu är det sovdags! Vi hörs imorgon efter min springrunda..

Här springer jag på stranden i thailand..

     

Och här i central park i New York. Morgondagens runda kommer nog dock inte erbjuda lika mycket sevärdheter, tyvärr..    

Av Clara Olsson - 29 mars 2010 18:35

Ja, jag vet att jag gör världens största grej av det men vad tusan, det är min första tatuering någonsin så lite nervös och entusiastisk måste man väl få vara? Hur som helst så är det i alla fall dags imorgon och förhoppningsvis så får jag med mig både Emma och Silvia som stöd, det kan behövas!


Nu ska jag ta mig ut i köket och skära upp lite gurkstavar och morotstavar tillsammans med min kära vän Ida. Vi ska nämligen se på Wallander och såklart äta det de där morötterna och gurkstavarna tillsammans med dippen.


Sen ska jag även försöka lägga in lite bilder på all min shopping. Men idag har jag haft fullt upp hela dagen, men imorgon kanske jag får lite tid över. Nej nu kommer snart Ida. Ha en trevlig kväll om vi inte hörs mer! Puss



Av Clara Olsson - 29 mars 2010 12:15

Hej på er! Vet ni vart jag spenderar min första påsklovsdags? I skolan, är det något fel på mig? Ja, det måste det helt klart vara! Men skolan har öppet både idag och imorgon så jag Stina och Silvia passar på att vara här och plugga. Projektrapporten har jag redan lyckats bli klar med så nu är jag i full fart med att skriva engelska och det går fantastiskt bra. Det känns så skönt att kunna ligga steget före när vi kommer tillbaka helt till skolan nästa vecka. Så imorgon är vi återigen på plats och köttar vidare.


Nej dags att återgå till böckerna. Jag hör av mig senare!


Kärlek

Av Clara Olsson - 28 mars 2010 20:21

Kan ni gissa vilket? Bara Vara såklart!

Idag när jag kom till jobbet så möttes jag av ett helt gäng glada och stolta leenden då vi igår kväll fick ta emot priset som "Örebros bästa cafè". Röstningen har pågått på internet och det är örebroarna själva som har röstat fram oss. Och jag måste erkänna att jag själv känner mig oerhört stolt då jag faktiskt har jobbat på Bara Vara sen jag var 15 år, det blir altså mitt fjärde år till sommaren. Så visst måste jag få känna mig delaktig och stolt även jag. Hur som helst så var det riktigt roligt att vi vann och att örebroarna gillar det vi gör.



Ovido - Quiz & Flashcards