California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Thanks SBCC!

Av Clara Olsson - 16 maj 2012 05:30

Det känns så konstigt att jag imorse hade min sista lektion någonsin på SBCC, även om det på ett sätt känns bra att åka hem och att lämna det här livet bakom mig så tar det samtidigt emot. Skolan här är helt underbar och jag tror aldrig att jag kommer att kunan hitta en skola med vackrare utsikt än denna. Vad gäller klasserna som jag har tagit så har de varit fruktansvärt lärosamma, speciellt de jag har tagit den här terminen. Min interculture communication har varit så rolig så att jag nästan inte har viljat lämna klassrummet när lektion är slut och nästan samma sak med min small group class. Jag har förbättrat min engelska något så fruktansvärt tack vare skolan, jag har blivit modigare (tack vare skolan) och nu känns det helt okej att stå och prata inför en hel klass med amerikanare, jag är inte nervös längre och sedan har jag även fått kunskaper som jag kommer ha nytta utav för resten utav mitt liv. SBCC levererar verkligen, på alla plan, jag kommer alltid att känna en kärlek till den här skolan! Tack till SBCC för ett underbart skolår, det bästa i mitt liv!


 

Fina west campus där jag bor, den här utsikten har jag mötts av varje morgon, förstår ni hur glad man blir?

   

Bara en av alla soliga dagar på skolan


 

Här har jag hängt och solat mellan lektionerna


 

Den här utsikten gömmer sig bakom kullen på west campus, hur underbart som helst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards