California Dreamin'

Alla inlägg under mars 2011

Av Clara Olsson - 29 mars 2011 18:55

Vädret håller i sig, vilket betyder att det forfarande är 25 grader varmt, strålande sol och klarblå himmel. Vi solar, badar och bara njuter och tack vare det så börjar färgen sakta men säkert att titta fram. Jag har varit blek i en evighet känns det som, så det känns så otroligt roligt att äntligen få vara lite brun och fräsch igen det gör sån otroligt skillnad. Jag hade egentligen tänkt visa er lite bilder, men ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt knappt tagit några, inte några som är värda att visa i alla fall. Ska skärpa mig på den froten och börja fota mera!

Nu måste jag springa, vi ska spela kort dricka rosévin och äta chips på balkongen. Efter det ska vi åka och äta tapas, vilket typ är det godaste jag vet!


Ta hand om er där hemma!!


Kram

Av Clara Olsson - 27 mars 2011 17:50

Ja vad ska man säga, vi har det hur bra som helst här nere. Det har varit klarblå himmel hela dagen, 25 grader varmt och strålande sol. Så givetvis har vi passat på att njuta utav vädret, vilket alltså betyder att vi har legat vid poolen, solat badat och bara njutit. Vi har även varit nere vid havet och tittat lite, dock har vi inte tagit något dopp än, det får bli imorgon antar jag.

Nu ska vi snart till mormor och morfars rum, vi fick en liten inbjudan från dem igår så vid 18.30 var vi bjudna till rum 506 för Cava och sedan hade de bokat bord på en resturang som vi har varit på flera gånger tidigare, och där är det riktigt god mat så jag antar att alla kommer att bli nöjda med det.

Jag hoppas verkligen att det här vädret håller i sig och att vi kan få vara riktigt bruna och fina när vi kommer hem. Det var ju nästan pinsamt att gå ner till poolen imorse, så blek som man är efter 5 månaders vinter, ja så mycket blekare än så kan man nog inte bli haha.


Hoppas ni har det asbra där hemma ockå!!


Slänger nog in ett inlägg här varje dag, vi har trådlöst internet i receptionen och jag har med mig min dator så det är ju perfekt. Imorgon ska jag försöka visa lite bilder också, men innan det ska jag försöka bli lite brunare haha!


PUSS

Av Clara Olsson - 26 mars 2011 12:40

Nu lämnar jag Sverige för en vecka fylld utav sol, bad och god mat i Spanien. Min morfar fyller åttio så han bjuder hela släkten på resan, eller ja hela och hela släkten vi är ju inte direkt många, det är jag mamma, pappa och min morbror och sen givetvis då mormor och morfar, som redan är på plats i Spanien. Så vi tar planet idag vid fyra och landar framme hos dem vid tio någon gång ikväll. Imorgon ligger vi på stranden, badar i havet och njuter utav värmen. Jag har med mig datorn så vem vet jag kanske kastar in ett inlägg under veckan, om inte så får ni ha en grymt bra vecka här hemma och njuta av det underbara vårvädret.


PUSS

Av Clara Olsson - 25 mars 2011 21:44

Har haft en dunderbra fredag, allt tack vare att jag har en veckas semester framför mig och för att pengarna rullade in på kontot just precis idag, passande va? Så jag Madde och Verre tyckte helt klart att detta skulle firas, för även om inte dem skulle ha semester så hade de ju också fått lön och vem vill inte fira det liksom? Så vi drog till O'learys efter jobbet och afterworkade lite. Så vi tog en öl, käkade asgod mat och sen efter det slog Madde och jag till med en drink haha. Sen kom Göran och då åkte vi hem till Madde & Verre en stund men jag drog hem runt nio, de skulle ut och slira ikväll men jag kände att jag inte orkade. Vi åker ju imorgon så jag har massor att fixa, det ska städas, packas och sen ska jag försöka hinna springa också så det gäller att vara uppe med tuppen imorgon och givetvis ha vaknat på rätt sida då också (vilket jag inte alltid gör när jag har varit ute och druckit).

Hur som helst så tackar jag mina fina tvillingar för en riktigt fin avslutning på veckan. Nu laddar jag för Spanien!! PUSS

Av Clara Olsson - 24 mars 2011 21:56

Jag hörde den här låten när jag körde till träningen förut och då insåg jag hur fantastiskt bra den är, eller ja okejdå det var ett par år sedan som jag insåg att den här låten var grym, men jag blev påmind om detta idag. Tyvärr tror jag att bilisterna runt omkring fick en lite annan bild utav den här låten, jag satt nämligen och sjöng högt som fan i bilen så alla runt omkring hörde mig säkert, haha stackars dem. Men vad tusan, jag älskar att köra bil och lyssna på musik och så fort det kommer en låt ja då måste man ju passa på att sjunga, när får man annars göra det liksom?

Jaja nog om mig, låten med Ronan Keating heter givetvis "When you say nothing at all" och man kan inte annat än att älska den.

Av Clara Olsson - 23 mars 2011 19:52

Har precis kommit hem efter att ha varit och fikat på Bara Vara med Ida. Vi har inte setts på ett tag så vi hade en del att ta igen. Och sen är det alltid trevligt att göra något annat på vardagar än att bara sitta hemma och glo på tv, så lite mer lyx i vardagen skadar inte!


Vet ni vad jag mer har gjort idag? Börjat plocka fram sommarkläder, på lördag drar jag till varmare breddgrader och jag längtar som fan. Sol, hav, strand och fruktdrinkar behöver jag säga mer? Så nu har jag i alla fall rotat fram alla fina sommarklänningar (de låg längst bak i garderoben) och om bara några dagar får jag dra på mig dem tillsammans med ett par flipflops och ta mig ner till stranden. Jag antar att jag inte behöver säga att jag längtar, nej ni förstod väl det ändå, jag misstänkte det haha!


Nu ska jag hålla mamma sällskap fram "Mästerkocken" det är faktiskt ett jäkligt roligt program, i alla fall så pass roligt att de duger för en vanlig onsdag.


Kram!!!

Av Clara Olsson - 22 mars 2011 21:15

I vintras kändes det som att allt skit kom på en och samma gång och allt kändes tungt trögt och segt. Det tog emot varje gång klockan ringde på morgonen och det tog emot ännu mer när jag drog upp rullgardinen och insåg att det även idag var snöstorm.

Nu däremot, nu känns det som att hela världen har förändrats och jag känner mig som världens lyckligaste människa. Våren är här, solen skiner, jag fick besked om att jag kom in på SBCC igår, jag åker till Spanien på lördag, jag har världens finaste och roligaste vänner och ja, jag trivs helt enkelt fantastiskt bra med livet och jag vill lova er att det är en helt underbar känsla. Jag är bara så peppade på livet och allt vad det har att erbjuda!

 

Av Clara Olsson - 21 mars 2011 19:38

Äntligen har jag fått besked och ett positivt sådant för jag kom nämligen in på SBCC i USA och jag är så jäkla glad. Visserligen så hade jag kankse inte trott något annt än att jag skulle komma in (för det är inte jättesvårt att komma in) men det är själva grejjen att jag äntligen har fått besked, att skolan har registrerat mig och att det har faktiskt händer. Jag har drömt om det här så himla länge, funderat över om jag verkligen vågar om jag verkligen vill, men JA det är det här jag vill och man ska följa sina drömmar och det är precis vad jag gör nu. Jag är så laddad, taggad och just nu så jävla glad, i augusti är det jag som flyttar till USA!!

Ovido - Quiz & Flashcards