California Dreamin'

Alla inlägg under oktober 2010

Av Clara Olsson - 31 oktober 2010 14:46

Idag har jag haft en riktigt skön dag, precis som man ska ha på söndagar. Jag sov ut och åt en lång frukost. Sen tvingade mina föräldrar ut mig i trädgården för att kratta löv (just den biten skulle jag dock gärna ha skippat). Och efter det tog jag mig iväg till Karslund och avverkade 8 km i spåret och det var så skönt att bara springa med bra musik i lurarna och rensa tankarna, man mår så fantastiskt bra efteråt.

Nu ska jag ta och göra mig i ordning och sedan åka förbi Elle och åka iväg bort till Idrottshuset och kika på när Ida spelar volleyboll, efter det ska jag försöka hinna med att träffa Emma en sväng.

Ibland kan söndagar vara riktigt bra faktiskt!



Av Clara Olsson - 30 oktober 2010 23:18

Jag är en väldigt serviceinriktad person och jag älskar att ge kunder en god service. Man ska vara trevlig, fokuserad och lyssna på kunden. Hur stressigt det än är så ska man ta sig tid för kunden och inte visa kunden att man är stressad, arg eller irriterad. För mig är det även en självklarhet att man ger alla olika typer av människor samma goda service, det spelar igen roll om det är unga eller gammla kunder, alla ska få en god service. Det är i alla fall så jag fungerar, och det är så jag resonerar när jag hör ordet service.


Ikväll när vi fem tjejer var ute och åt på Mingla så blev vi bemötta på ett riktigt dåligt sätt. Först och främst blev servitören irriterad över att vi inte beställde in någon mat, även fast vi redan hade klargjort för honom att vi väntade in en tjej till och att vi var nöjda med dricka än så länge. Tillslut tröttnade han totalt och kom fram till oss och sa att vi helt enkelt var tvungna att beställa mat nu, tvugna? Sen när ska man behöva bli tvingad att beställa in mat på en resturang (med undantaget för om resturangen håller på att stänga) men vi gjorde som han ville och beställde in maten, trots att Dohn inte hade kommit. Och efter det gick han runt och var allmänt irriterad på oss hela kvällen, ryckte ifrån oss tallrikarna när vi hade ätit färdigt och stönade när jag tappade en gaffel i golvet och var faktiskt nästan otrevlig. När vi sedan hade ätit färdigt och druckit färdigt och skulle betala så bad Stina om att få betala hälften kontant och hälften med kort, men det var tydligen inte möjligt. Sen frågade vi hur svårt det egentligen kunde vara att ta huvudrätten på kortet och förrätten kontant? Då muttrade han något om att han inte var säker på att det gick men att han skulle prova och konstigt nog fungerade det, alldeles utmärkt.

Vi gav honom såklart inte en spänn i dricks och jag ångrar verkligen att jag inte sa åt honom att han kanske borde tänka över sitt sätt att bemöta kunder och då framförallt unga sådana. För även om vi kanske inte sitter inne på lika mycket pengar som de lite äldre, så är jag helt klart beredd att lägga dricks men då ska servicen vara på en helt annan nivå!


Nu har jag fått avreagera mig lite så nu känns det aningen bättre. Därför drar jag nu täcket över huvudet och sover tills jag vaknar, visst låter det underbart?


God natt!

Av Clara Olsson - 30 oktober 2010 16:53

Ikväll ska jag träffa ett gäng väldigt saknade tjejer från den gamla klassen (med undantag för Pernilla, som fick för sig att åka till Grebbestad och Matilda som är sjuk).

Jag har inte umgåtts med alla de här tjejerna samtidigt sen vi tog studenten så det känns verkligen som att det är på tiden nu. Så det blir middag på Mingla och sen stannar vi nog där och bara sitter och pratar och har trevligt. Någon utgång blir det i alla fall inte för min del, det är jag alldeles för trött för. Men jag tror på en super trevlig kväll i alla fall.


Här kommer några bilder från gymnasietiden och på tjejerna som jag ska träffa ikväll. Tyvärr har jag ingen bild där alla är med, men alla är i alla fall med på någon bild.

 

Jag och Silvia, skolavslutningen 08.

  Här är alla tjejer med utom Matilda, balen 10.

Matilda, David, Silvia och jag. 

    

Jag och Stina, hösten 09.


Av Clara Olsson - 29 oktober 2010 18:18

Ännu en vecka har gått och som ni vet så äääääälskar jag fredagar, vem gör inte liksom? Veckan har i alla fall gått bra även fast jag har varit helt själv på mitt rum enda sedan i tisdags, riktigt tråkigt att inte ha någon att prata med vill jag lova. Visserligen pratar jag i telefon fyra timmar om dagen, men de resterande timmarna är ganska trista faktiskt.

Hur som helst så är arbetsveckan avslutad nu så därför ska jag passa på att njuta riktigt ordentligt. Ikväll stannar jag hemma i soffan, tittar på idol och bara tar det lugnt. Imorgon däremot blir det lite mera fart, då ska jag nämligen träffa ett gäng väldigt saknade C7 tjejer. Det blir middag och kanske utgång, det visar sig.

Nu väntar mat och sen dejt med soffan och godispåsen. Ha en underbar fredagskväll allihopa!

Av Clara Olsson - 27 oktober 2010 21:50


       

Sommar, sol, bad och uteserveringar. Sen är jag tillbaka på banan igen!

Av Clara Olsson - 26 oktober 2010 21:04

För er som missade mitt inlägg från i mars, när jag och min klass skulle ut och åka längdskidor. Efter att ni har läst igenom texten så inser ni nog att jag och skidor inte är en fungerande ekvation, ni kommer nog också att inse att jag inte alltid har turen på min sida.


"Jag lever"

Men det är fan knappt, det var länge sen jag var såhär slut i benen. Dagens skidfärd har varit allt annat än rolig och precis som jag sa innan så går det aldrig bra för mig när jag ska ge mig ut på sånna här utflykter. Skidspåret som vi skulle åka i började med världens jävla nedförsbacke, och jag som suger på att åka utför, uppför och nedför (liften kan vara trasslig) lyckades såklart inte så bra. Jag ramlade säkert 5 gånger bara i första backen och redan då så insåg jag att hela min klass var borta och att det bara var jag och Micke (min lärare) kvar. I samma stund som jag insåg att alla var borta så insåg jag även att det skulle bli en lång dag, vilket jag hade rätt i. De första tre km var de värsta och allt som kom ur min lilla fina mun var svordomar. Jag förstod aldrig hur tusan jag skulle kunna åka två mil när jag var helt slut efter bara två km. När vi hade åkt ca 3 km så hittade vi äntligen klassen igen, då dem hade väntat in oss. Men lika snabbt som vi kom igång igen så gled jag efter och hamnade sist, precis som tidigare. Jag klagade, svor och ramlade och ibland var jag så jäkla sugen på att bara slänga av mig skidorna och gå sista biten (något som jag skulle ha ångrat att jag tänkte sedan). Väl framme vid första och enda stoppet så var jag död, jag var trött, jag frös, jag hade ont i hela kroppen och jag var bergssäker på att jag faktiskt inte skulle ta mig tillbaka, nej det skulle omöjligt gå. När vi sedan hade ätit och fikat färdigt så var det dags igen, men när jag skulle ta på mig skidorna så gick det inte jag fick inte fast pjäxorna. Både Stina och Lisa försökte men det gick inte, och i samma sekund som jag insåg att mina skidor var trasiga så blev leendet på mina läppar större och orden som kom ut ur min mun var nu positva glädjeord. Jag skulle slippa dessa jäkla nedförsbackar och jag skulle framför allt slippa ramla. Jag skulle få gå 9 km och hur svårt kan det vara liksom? Gå är väl inga som helst problem. Men jo såklart så uppstår probelm när ekvationen Clara och skidor existerar. Att gå i skidspåren är såklart förbjudet då jag sabbar spåren för dem som kommer bakom, men att gå mellan spåren är i princip omöjligt så snön inte alls är packad och man glider ner med foten i snön varje gång man tar ett kliv. Därför så struntade jag i alla normer om att man inte får gå i skidspår utan gjorde det ändå, och under men promenad så hann jag med att få 3 utskällningar från galna gubbar som tyckte att jag förstörde deras dag. Ja men prova att gå här själv då, fick mitt svar bli. Som tur var så hade jag både Lisa och Stina med mig hela tiden så jag hade i alla fall någon att prata med och klaga inför(min positivitet övergick snabbt till negativitet då jag insåg att det var praktiskt taget omöjligt att gå). Men efter ca 4 km promenad så kom räddningen, Thomas kom med ett par nya skidor till mig och då sken leendet på läpparna upp igen. Förut hade jag gjort vad som helst för att slippa och nu var ett par skidor helt plötsligt det bästa som kunde hända. Sista kilomterarna gick fantastiskt, vi åkte sakta, pratade och njöt av naturen. Sista biten tyckte jag faktiskt till och med var rolig och raka motsatsen till ditvägen. Vipps så var vi tillbaka i Ånnaboda och då igen med ett leende på läpparna. Dagen har innehållit en hel del men jag har i alla fall lärt mig något, att aldrig mera gå i ett skidspår samt att inte stressa när man åker - det blir så himla mycket roligare då!

Av Clara Olsson - 25 oktober 2010 21:07

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig och skor, jag har blivit helt galen i dem. Jag hade egentligen redan köpt två stycken skor, bara de senste två månaderna men jag kunde bara inte hålla mig ifrån dessa. Jag har gått och kikat på dem i några veckor och idag slog jag till. Jag bara älskar dem.

    

Av Clara Olsson - 24 oktober 2010 11:38

Det känns som att alla mina senaste inlägg har innehållit ordet mysigt, antingen är det fredagsmys, lördagsmys eller söndagsmys. Men är det något som jag gillar med den här årstiden så är det den höga mysfaktorn. Det är mörkt ute och man tänder en massa ljus, kurar ihop sig en soffan och dricker en kopp te och tittar på en bra film. Eller så tar man en fika på stan, och tittar ut genom fönstret och ser mörket och snön medans man själv sitter inne och dricker varm choklad med en vän. Och det är precis det jag ska göra idag. Jag ska träffa Matilda, som jag inte har träffat på en herrans massa månader och ta en fika (en mysig sådan såklart). Det ska bli väldigt roligt att träffa henne igen, och det känns som att vi har en heeel del att ta igen efter att inte ha sett varandra alls sen studenten.

  


Förresten så hade jag en grym kväll igår. Jag och ett gäng härliga tjejer var ute på Frimis och såklart gick vi loss på dansgolvet. Tyvärr glömde jag kamerna (det kan ha varit medvetet) men jag ska försöka komma ihåg den nästa gång så att jag har lite bilder att visa upp för er.


Ovido - Quiz & Flashcards