California Dreamin'

Alla inlägg under februari 2011

Av Clara Olsson - 27 februari 2011 17:19

Av någon anledning så har den här dagen gått i ett hejdundrande högt tempo och det känns som att jag har stressat mest hela dagen. Ändå tyckte jag liksom att jag inte hade något att göra imorse när jag vaknade? Saker och ting dyker liksom upp under dagen och listan på vad som måste göras blir bara längre och längre.


Men nu är jag i alla fall i princip färdig med den där listan och har äntligen fått lägga mig i sängen. Mina ögon är riktigt tunga och vill så gärna vila en liten stund, men jag vet att om jag somnar nu så kommer jag aldrig att somna inatt, så jag gör allt för att hålla de uppe. Så därför tänkte jag slå på en riktigt actionrulle och ligga och glo på, eller? Haha nej såklart inte, jag och actionfilm har aldrig riktigt gått ihop och jag har aldrig förstått det roliga och spännande i den typen utav film. Sen är ju jag en sån jobbig människa som hatar overkliga filmer, och det har jag gjort enda sedan jag var liten. Jag kommer ihåg hur jag satt och tjurade när alla mina kompisar ville titta på tecknat, för de ville inte jag, det var ju så overkligt. Jag menar vem har sett Kalle Anka på riktigt någon gång? En annan rolig grej som jag kommer ihåg var när jag var med mormor och morfar på mumindalen. Alla andra barn tyckte att de var jättespännande att hälsa på mumintrollen medan mitt huvuduppdrag var att bevisa att de inte var verkliga. Så jag sprang runt och försökte dra av dem maskerna? Tror ni att de tyckte att jag var en jobbig unge? Ja, jag tror det också!


Men nu frågade Ida om vi skulle ta en promenad, så jag antar att det är en bra idé och då lär jag ju bli lite piggare också, perfekt!


Kram på er

Av Clara Olsson - 27 februari 2011 11:11

Och som vanligt så sprang helgen ifrån mig, det var fredagskväll alldeles nyss och sen innan jag hinner blinka så ligger jag här i min säng igen och det är helt plötsligt söndag och livet känns lika trist som vanligt på söndagar. Fast nu tog jag nog i lite väl mycket, jag som har bestämmt mig för att vara en positiv människa. Det är ju faktiskt fortfarande helg och x-antal timmar kvar utav den helgen, framåt sex sju ikväll, förstå då kan jag börja prata om ångest! Så nu känns det lite bättre.


Jag och mamma hade en jättemysig kväll igår, vi åt räkor, kräftor, ostar, kex, salami och bröd framför en kanon bra film. Riktigt mysig kväll och det var faktiskt skönt att för första gången på typ två, nästan tre månader inte vara ute på lördagen. Att kunna gå och lägga sig tidigt och sedan vakna upp på söndagen och tja vara pigg, hur underbart är inte det?

Jag tog lite bilder igår på all god mat som mamma och jag hade plockat i ordning. De bruna räkorna ser sjukt äckliga ut, men de är rökta därav färgen.        

Av Clara Olsson - 26 februari 2011 17:08

Det blev som tur var en hel del shopping idag, jag var riktigt sugen på lite vårkläder och som tur var så hittade jag en hel del. Jag köpte ett par jeans från Bik Bok, som jag bara älskar de är otroligt höga i midjan (vilket gör dem skönare) och de sitter som en smäck, snyggare & skönare jeans får man leta efter. Utöver det så handlade jag en röd tröja med vita ränder på, jag har dock inte provat den en för jag ryckte åt mig den på vägen till kassan men vad fan en tröja är en väl ändå en tröja, så dåligt kan de väl inte sitta? Sen fick jag även med mig ett svart tajt linne, ett ganska kort sådant så det blev riktigt snyggt till de höga jeansen. Och sist men inte minst en gråa t-shirt som jag kan ha till vardags. Allt det här hittade jag inne på Bik Bok, riktigt bra affär måste jag säga. Och det blev inte direkt sämre när jag fick en goodiebag utav dem för att jag handlade för mer än 500 kronor, och den innehöll en schal, ett par strumpbyxor och ett par vantar fan så värt liksom. När vi ändå var på stan så hann jag även med att få med mig ett skärp ifrån H&M och en ring ifrån Lindex. Så nu tänkte jag avsluta det här inlägget med en mening som min mamma tycker att jag säger alltför sällan, så nu mamma, "jag är nöjd". Vilket oss emellan innebär ingen mer shopping på ett bra tag, vilket enligt henne är ett par månader och enligt mig i alla fall någon vecka haha.


Här får ni se vad jag köpte idag..  

Jag bara älskar Bik Boks jeans, hade egentligen viljat haft svarta men de fanns inte i min storlek så de fick bli den här färgen istället.

  Vardags t-shirt   Den röda tröjan som jag ännu inte har provat, haha   Svart tajt linne med lite spets på

Där fick jag med allt på samma bild, förutom skärpet. Det här var en riktigt bra shoppingdag, jag är supernöjd!  

Av Clara Olsson - 26 februari 2011 10:41

Och jag är frisk, äntligen!!! Så nu ska jag göra allt annat än att ligga i sängen och titta på film, eller ja i alla fall fram tills ikväll haha. Först blir det en sväng på stan med mamma, jag fick ju lön igår och har inte shoppat på ett bra tag så det känns som att det är dags nu! Sen ska vi nog möta upp mormor och äta lunch med henne. En riktigt mysig lördag med andra ord.

Nej nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sen äntligen få dra på mig lite smink, och nej jag har inga som helst problem med att gå osminkad men det är bara det att jag har gjort det i två dagar nu och jag har tröttnat. Sommartid sminkar jag mig knappt alls, då är man ju brun och fräsch ändå, men nu på vintern så är man inte riktigt lika brun och fräsch så då behövs lite smink för att ens se levande ut. Så nu är jag riktigt sugen på att få göra mig i ordning igen.


Hoppas ni får en fin lördag!


Puss


Av Clara Olsson - 25 februari 2011 22:53

Var tyvärr en riktig besvikelse, jag hade av någon anledning ganska höga förhoppningar om den filmen. Eller ja, jag förväntade mig i alla fall en ganska lättsam och rolig film en sån som man inte behöver tänka så mycket när man ser utan bara kan skratta åt och må lite bra utav. Men nja, visst det var en lättsam film men inte var den vidare rolig direkt, jag drog väl på läpparna några gånger men inte alls så många gånger som jag hade hoppats på. Handlingen var otroligt trist och hade liksom inget riktigt syfte. Så nej den filmen hamnar inte på tio i topplistan och det är inte heller något som jag rekommenderar er att se.

Men nu, nog om film för jag börjar helt ärligt bli ganska så trött på film eftersom att det är det jag har sysselsatt mig med de senaste dagarna. Så nu börjar jag bli riktigt uttråkad och skulle helst av allt vilja dra på mig klackarna och dra ut, men nej det ska jag inte göra men jag kan ju inte erkänna annat än att jag är sugen.  Så då antar jag att det inte finns så mycket anant än att dra täcket över huvudet och sova, imorgon ska jag på stan med mamma och sen ska vi laga mat och mysa framför ja en film till kanske? Haha, men då ska det banne mig vara en riktigt bra sådan!!


Hoppas ni har haft och fortsätter att ha en riktigt grym fredagskväll..

Av Clara Olsson - 25 februari 2011 16:51

Visserligen har jag inte gjort annat än myst de senaste två dagarna, jag har legat död i soffan och bara tittat på film och inte gjort någon som helst nytta alls. Så jag måste väl ändå erkänna att fredagskänslan inte ritkigt är densamma som den annars är när man kommer hem på fredagseftermiddagen och är helt slut av en hel veckans arbete. Men även om känslan inte riktigt är densamma så är känslan givetvis bra, jag älskar fredagar och kommer alltid att göra. Ikväll och hela helgen kommer att bli väldigt lugn. Idas familj kommer hit på middag ikväll, tyvärr inte Ida eftersom att hon är iväg på Volleyboll så det är ju lite trist, hade varit roligt om hon hade varit med också. Men men, det bjuds i alla fall på god mat och sen antar jag att jag får ta och slå till på ännu en film, och ikväll kankse jag lyxar till det ännu lite mer och hyr en film, annars har jag ju bara tittat på gamla filmer som jag har haft hemma, så nu såhär på fredagskvällen så känns det passande att hyra en ny film. Resten av helgen kommer även den att bli lugn, jag är ju liksom fortfarande sjuk, så det blir stan och mer myskväll imorgon, jag återkommer om det.. Nu såg jag att "I en annan del av Köping" precis startade, visserligen är det repriser men struntsamma, det programmet kan man ändå aldrig få nog utav..


Kram på er!

Av Clara Olsson - 25 februari 2011 12:19

Och jag är fortfarande sjuk och det suger fortfarande lika mycket. Men visst, jag är bra mycket bättre idag än vad jag var igår så det är ju alltid något, men helt frisk är jag inte. Men imorgon räknar jag definitvt med att vara på fötterna igen och då kanske för första gången på två dagar gå utanför dörren..


Än så länge har jag i alla fall hunnit med att se en film, Linas kvällsbok fick det bli och den är ju bara så klockren, riktigt pinsam men riktigt rolig. Vid ett flertal tillfällen så ville jag nästan titta bort, bara för att det blir så himla pinsamt ibland. Men det är i alla fall en riktigt bra och rolig film, så för er som inte har sett den så kan jag varmt rekommendera den.

Nu är bara frågan vad jag ska göra nu, typ byta lakan i min säng kanske och efter det så kanske en dusch vore en fin idé. Sen ska jag försöka slänga ihop någon form utav lunch också, så jag har det ju bra stressigt faktiskt, eller vad säger ni? Det är nästan så jag tror att jag är på väg att gå in i väggen..

Av Clara Olsson - 24 februari 2011 21:22

Jag är glad att livet tog den vändningen som det gjorde, jag är glad över att jag vågade öppna upp ögonen och vågade se verkligheten. Vågade tänka och känna efter, vad ville jag egentligen själv och hur ville jag att mitt liv skulle fortsätta.

Jag är glad över att jag hittade en annan glädje i livet och att jag hittade andra intressen, att jag lärde känna mig själv bättre och att jag numera vet vad som faktiskt får mig att må riktigt bra.


Det är väldigt lätt att leva i sin egna lilla värld, i sin egna lilla bubbla där allting är bra, ljust och lyckligt. Problem existerar inte och allting är perfekt. När någon en dag knackar på utanför den bubblan och påminner en om verkligheten som finns utanför, då rasar bubblan samman. Man tvingas titta ut och se sig omkring, och se på verkligheten där allt inte alltid är precis som man vill att det ska vara, och där allt inte alltid är perfekt.

Det var precis det som hände mig, jag levde i en bubbla och inbillade mig att livet var bättre än vad det egentligen var. Jag ville så himla mycket men lyckades aldrig få min vilja till verklighet, ändå fortsatte jag att önska, hoppas och tro. Jag vill utav hela mitt hjärta att det skulle bli vi två, även fast vi är två helt olika människor, med helt olika intressen och helt olika viljor. Men jag envisades ändå med att vilja, att hoppas och att tro. När jag sedan blev utdragen ur min bubbla och fick se verkligheten, så insåg jag att ville förändra mitt liv. Prioritera om och prioritera rätt. Jag är glad att jag blev urdragen ur min bubbla och att jag fick se verkligheten, att jag fick lära mig vad det är som jag egentligen mår bra utav, och vad jag egentligen behöver.


        

Jag och finaste Silvia, studenten 2010

Ovido - Quiz & Flashcards