California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Det närmar sig

Av Clara Olsson - 28 maj 2012 08:21

Nu börjar det verkligen kännas att det är dags att lämna det här stället, på riktigt och för alltid! De flesta eller ja nästan alla har redan lämnat Santa Barbara så det är fruktansvärt tomt här nu vilket såklart gör hela stämningen ganska deprimerande och trist men samtidigt så känns det skönt att veta att jag snart också lämnar och faktiskt ger mig av hemåt. Det är tre dagar kvar här så jag ska passa på att sola så mycket som möjligt och sedan packa ihop det sista. Något som jag måste tillägga i det här inlägget som kommer få alla där hemma att tappa hakan är att det faktiskt inte alls kommer bli några problem för mig att få med mig alla saker hem, jag trodde inte att det skulle gå men idag när jag provpackade så visade det sig inte vara några problem alls, visst väskan kan väga någit kg för mycket men hur som helst så får jag i alla fall med mig allting utan problem, skönt det! Förövrigt fick vi våran tv såld idag också, vi la ut den på amerikanska blocket för 140 svenska kronor, ett riktigt kap med andra ord dock är det en mini mini tv så den är egentligen inte värd så mycket mer, eller jo några hundra kankse men fan vi ville bara bli av med den. 20 minuter efter att jag hade lagt ut annonsen skickade en sms och sa att han ville ha den, 30 minuter senare kom han och hämtade den så då var det klart, skönt att vi blev av med den i alla fall. Och för pengarna vi fick gick vi på bio, "What to expect when you're expecting" helt okej film enligt mig, lättsam söndagsunderhållning vilket också var precis vad vi ville ha. 


Juste vad gäller helgen så har det inte hänt så särskilt mycket, det har varit ganska dött här som sagt så vi har inte gjort så mycket, vilket nog var välbehövligt efter förra helgens bravader. Dock tröttnade vi efter två lugna kvällar så igår festade vi lite, till en början var alla ganska otaggade men sen när en kille kommer med idéen om att dra ut på krogen då vaknade jag till, jag har ju bara varit ute en gång här sen jag fyllde 21 så jag ville hinna en gång till, så jag en annan tjej som jag inte alls kände innan hängde på den här killen ut och vi hade hur roligt som helst. Jessica som tjejen som jag hängde med heter var hur trevlig och rolig som helst och vi hade superkul med Mattias som vi båda känner sen innan, vi dansade hela kvällen lång och jag var så glad när jag kom hem. Dels över att vi drog ut men även för att jag tycker att det är så roligt att lära känna nya människor, det är något utav de bästa jag vet. Och vad som nästan är ännu bättre är att jag nu har vänner runt om i hela Sverige, hur mycket roligare kommer inte roadtripsen bli nu liksom?


Nu ska jag sova, imorgon blir det morgonträning och sen ska jag ner på stan och shoppa lite beställningar till mamma och pappa. Hör av mig senare på kvällen.


Här kommer några bilder från igår


Jag & Jessica 


 

Av någon anledning hamnade vi i DJ båset!?


 

Två killkompisar till oss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards