California Dreamin'

Alla inlägg under maj 2011

Av Clara Olsson - 31 maj 2011 19:41

Jag såg på en dokumentär igår om Viktora och hennes hjärta. Viktoria har haft problem med sitt hjärta ända sedan hon föddes och har vid ett flertal tillfällen varit nära på att avlida, hon har svävat mellan liv och död mellan himmel och jord. Idag har hon fått ett nytt hjärta och ett nytt liv. Hon svävar inte längre, hon lever precis som alla tio-åringar ska göra. Hon är lycklig, och uppskattar livet på ett annat sätt än oss andra människor, för hon vet hur lätt det är att bli av med det. Hon har lärt sig att uppskatta livet, att leva i nuet och att aldrig sluta tro. Tro på sig själv, tro på sin styrka och tro på framtiden och hon lyckades.

Behöver jag säga att jag grät under hela det här programmet?

Av Clara Olsson - 30 maj 2011 20:45




    Fick ett par nya springskor i helgen av min morbror, min sista 20-års present och helt klart en av de bästa (de andra var nämligen heeeelt slutkörda). De nya var hur sköna och bra som helst, så nu jäklar vet jag någon som är tillbaka på springbanan, starkare än någonsin!

Av Clara Olsson - 29 maj 2011 20:16

Idag är det morsdag, som om någon hade missat det? Och vi ska visa våra mammor lite extra kärlek. Många tycker att den här dagen är överskattad och jag kan inte riktigt förstå anledningen till det, visst ska vi givetvis visa kärlek till våra mammor varje dag, men vad är det för fel på att göra det lite extra en viss dag? Att alla verkligen tänker till just idag, köper lite blommor, bjuder på middag eller bara lyfter på telefonen och ringer sin mamma och berättar hur mycket man tycker om henne. Vart ligger felet i det?

Hur som helst så ville jag bara återigen berätta för min mamma att jag älskar henne, mest av allt på hela den hör jorden. Hon har funnit där precis jämnt, stöttat lyssnat och peppat och jag har henne att tacka för mycket här i livet, hon har lärt mig både det ena och det andra och det är jag oerhört tacksam över. Mamma, jag älskar dig du är bäst!!  

Av Clara Olsson - 29 maj 2011 11:21

Har spenderat hela helgen i storstaden med min mamma. Vi har bott eller ja vi bor väl fortfarande hos min morbror på söder. Helgen har varit fylld med shopping, träning och god mat men mest av allt shopping. Vi gick på stan hela dagen igår och de första timmarna hittade jag ingenting alls, jag provade och provade men ingenting satt som jag ville, vilket gjorde mig lite frustrerad eftersom att jag för en gång skulle hade pengar (både efter födelsedagen och eftersom jag fick jag lön i onsdags). Men sen tillsist löste sig problemet och jag hittade hur mycket snyggt som helst, det resulterade i att jag fick med mig en svart kjol, en t-shirt, ett linne, ett par (ursnygga!!) skor och ett par levis jeans 501:or. Jag har ju flera jeanshorts från levis och jag älskar dem verkligen, så därför tänkte jag att de kanske kunde vara en idé att skaffa ett par hellånga sådana också. Så det gjorde jag, visserligen var de väldigt vida och stora i modellen, men efter att vi hade vikt upp dem och fixat till lite så såg det riktigt bra ut. Jag lovar att visa er bilder när jag kommer hem, vilket jag gör runt sex. Mamma ska hämta pappa och hans gubbgäng på Arlanda vid sju, halv åtta vilket betyder att vi egentligen skulle ha varit hemma vid tio halv elva ikväll och det kände jag verkligen inte för så jag bokade in mig på ett tåg, så nu är ja i alla fall hemma till 18.00 vilket känns skönt. 


Nu ska vi ta och göra oss i ordning och ta oss ut till Elgiganten för att köpa en dammsugare, kul att få köra bil i Stockholm, lite omständigare än hemma i Örebro. 


Kram på er!

Av Clara Olsson - 25 maj 2011 21:27

Har spenderat hela fyra timmar på Java med mina favorit tvillingar. Vi började med middag och eftersom att vi satt där så länge så hann vi även med efterrätt och såklart kaffe. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och när de började prata om att vi måååste hålla kontakten när jag drar och hur mycket vi kommer att sakna varandra så fick jag nästan tårar i ögonen. Den dagen jag ska säga hejdå till alla kommer bli en oerhört tung dag. Men det får jag ta tag i då, nu är jag mest glad över en sjukt lyckad onsdagskväll med sjukt bra och fina vänner. All kärlek till er!


PUSS




Av Clara Olsson - 23 maj 2011 21:47

Hade egentligen tänkt att börja det här inlägget med att säga förlåt, men jag ändrade mig jag ska ju inte be er om ursäkt, det här är min blogg som jag ska skriva i när jag känner för det, aldrig annars. Så därför skippar vi ursäkten och går vidare, rakt på't.


Mitt liv leker och jag bara njuter, allt är fortfarande så stört bra, jag är på världens underbaraste resa som aldrig tar slut. Sommaren är här, jag tjänar pengar, sparar pengar, har stört bra vänner, tränar i veckorna och dricker vin och dansar på helgerna. Jag har en helt fantastiskt familj, släkt, kollegor. Jag åker till Turkiet den 13:e juli och flyttar till USA den 27:e. Det är nästan så att jag vill bita mig själv i armen, två gånger om bara för att allting är lite för bra just nu. Detta gör att jag givetvis är på grymt bra humör i princip jämnt och är bara så stört sugen på att fortsätta min resa genom livet.

Men okej nu blev det nästan lite väl positivt, jag erkänner de finns dagar då jag bara vill dränka huvudet i kudden och ligga kvar i sängen hela dagen. De finns dagar när jag bara vill sitta inne och böla till kärleksfilmer och hänga med mina favvokillar Ben & Jerry. Och sådana dagar måste man få ha, livet kan inte bara bestå av goda stunder, utan precis som i reklamen så har de sina goda stunder, då och då. De lite mindre goda stunderna måste därför också upplevas, för att då sedan kunna njuta ännu mer av de goda. Okej nu blev det väldigt invecklat och snurrigt här haha. Men jaja ni fattar poängen. Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och fortsätta leta boende i Santa Barbara, det är jag och en tjej ifrån Stockholm som letar tsm, skönt att vi är två (vi har bokat flyg osv tsm också).


Hoppas ni njuter av livet och gör det bästa av det, det är ni värda!!


PUSS

Av Clara Olsson - 17 maj 2011 21:26

Och nej det är inte i form utav en mänsklig varelse utan i form utav en dator, ifrån Apple och jag är helt såld. Jag fick ju pengar till en dator i födelsedagspresent och jag har nog varit inne på en Mac redan från början men efter en ganska så vild diskussion med min pappa (som efter att ha arbetat på telia i över 30 år, tyvärr kan teknik bättre än mig) så kom vi fram till att jag i alla fall måste försöka undersöka varför en Mac är så mycket bättre än en PC då han inte köpte argumentet att den faktiskt var mycket snyggare. Men idag tog vi oss i alla fall ut till Elgiganten och hittade en säljare som var på min sida och han tyckte jag fick mycket mera dator för pengarna om jag valde en Mac istället för en PC, batteritiden var bättre, programmen bättre, den är mer hållbar, mindre risk för virus och ja den var helt enkelt bättre. Och det bästa av allt var att säljaren verkade förstå mitt problem (trots att positiv information så stod pappa ändå kvar och pillade med PC:n). Så han sänkte priset en aning på Macen så den tillsist kom ner i samma pris som PC:n och när pappade då även lyckades få med en halv datorväska på köpet, ja då tyckte nog även hann att jag skulle slå till på Macen. Så nu såhär i efterhand är jag väldigt glad över att jag hade med mig pappa när jag handlade, för även om det var jag själv som betalade så var de han som lyckades få ner priset, vilket han på något sätt alltid lyckas med? Vem fan kan pruta på Elgiganten liksom? Jo han! 

Hur som helst så ligger jag i alla fall i sängen nu med min nya skönhet och än så länge är jag superduper nöjd, allting fungerar och den känns väldigt enkel att förstå sig på. Så om jag inte har fått fyrkantiga ögon tidigare så antar jag att jag lär få de nu, för den här älsklingen vill jag bara inte lägga ifrån mig i första taget...

Av Clara Olsson - 16 maj 2011 22:24

Får ingen luft
Blir knuffad runt
Jag dansar men jag känner ingenting alls
Allt går för fort
De andra drog
Andas, andas men det är för varmt

Jag är för full
Du är för ung
Jag ser dig prata med hör inte ett dugg
Letar mig ut
Blinkande ljus
Andas, andas allting snurrar runt

 

Ibland kan ja sakna det, längta tillbaka till alla bra stunder som vi hade tillsammans. Till all den där gläjden som jag kände, till kärleken som jag då upplevde, till att ha någon som jämt fanns där, som man alltid visste brydde sig, ville lyssna och ville att man skulle må bra. Kärlek handlar om att ge och ta, och att känna sig uppskattad, älskad för den man verkligen är. Att kunna bli en med en annan människa..


Och ibland saknar jag det inte alls..

 



Ovido - Quiz & Flashcards