California Dreamin'

Alla inlägg under februari 2012

Av Clara Olsson - 29 februari 2012 04:52

Så skönt det är med sånna dagar när man bara kan bocka av saker och ting ifrån listan och faktiskt känna att man kommer någonstans. Det här har varit den intensivaste veckan den här terminen vad gäller plugg. Två uppsatser som ska vara klara i engelskan, en uppsats till min interculture communication och en quiz till small group communication, utöver det ska våran gruppaktivitet planeras och så måste det hinnas med träning också, tuff vecka med andra ord. Men nu känns det i alla fall som att jag äntligen har koll på läget, är klar med 2 utav 3 uppsatser och den tredje ska skrivas på lektonstid så det är ändå inte något som jag kan gör hemma. Quizen får jag träna lite mer på imorgon men efter det kan jag nog pust ut och på torsdag eftermiddag ta helg, det ser jag fram emot!

Vad gäller helgen så har vi hyrt bil på fredag för då ska vi åka till ett stort shoppingcenter i L.A och det ska bli jätteroligt. Även om det finns många bra affärer här i Santa Barbara så är det alltid roligt att komma iväg och se något mer och det shoppingcentret ska även vara enormt stort, så tror absolut att vi kommer att trivas där! 

På söndag ska vi göra våran aktivitet till den ena kommunikationsklassen, ni kommer väl ihåg att jag pratade om att vi blev indelade i små grupper och att vårat första jobb var att utföra en aktvitet tillsammans i grupp som ingen utav oss har provat på tidigare och efter lite om och men har vi kommit fram till vad vi ska göra (och ni som är över 55 sluta läsa nu) - vi ska lära oss att skjuta! Sjukt kul! Givetvis är det på en ranch och vi kommer att bli utbildade av personal osv innan vi får köra igång och vi har bara 10 skott att avlossa eller något i den stilen, så det är inte som att vi ska stå och skjuta hela dagen. Hur som helst så tycker jag att det låter jätteroligt och det är definivt en ny typ utav aktivitet för mig! Så det ser jag fram emot :)


Nu ska jag ta och springa ner och skära upp lite god frukt och sen ska vi ta och slå igång O.C här, det är vi allt värda efter dagens tunga insatser! Hoppas att ni mår bra där hemma, jag tänker på er!

 

Av Clara Olsson - 28 februari 2012 07:20

Varje gång jag lägger ut mina blogginlägg på facebook så ökar statistiken så grymt mycket. Igår hade jag hela 70 unika besökare, tillskilland från 30 som jag annars har, vilken skillnad va. Så jag skojjade med Rebecka förut och sa att jag kanske blir nya blondinbella, men eftersom att jag varken är blondin eller heter Bella så får jag helt enkelt kalla mig Brunettclara. Haha nä skämt åsido, någon sådan blogg kommer inte att dyka upp, utan jag behåller den här och kör på precis som vanligt. 


Hur som helst så känns allt bättre idag och jag är mycket gladare, vilket känns skönt! Så nu är det bara att fortsätta tänka positivt och blicka framåt. Om mindre än en månad drar vi till Mexico, efter det kommer mamma, pappa och min morbror hit och hälsar på, sen fyller jag 21, vi ska gå ut i både Hollywood och Las Vegas och sist men inte minst ska jag fira sommar i Sverige. Så nog sjuttsingen kan jag inte klaga på livet just nu, tvärtom så leker livet! 


Det var det jag hade att komma med för tillfälllet


Imorgon har jag en lektion men sen mängder med plugg som måste göras, vi hörs efter det!


PUSS

Av Clara Olsson - 27 februari 2012 05:50

Idag har det varit en tuff dag, jag har haft en rejäl hemlängtan och bara varit allmänt nere och deppig och längtat efter allt vad som hem innebär. Hela förra terminen flöt allt på relativt bra och jag längtade i princip aldrig hem, den här terminen har det varit tyngre och jag längtar hem till och från. Men jag antar att det bara är bra, det är bra att möta lite motstånd ibland, livet kan inte alltid vara en nedförsbacke ibland måste man traska uppför också, även om det är mycket tråkigare och jobbigare så måste man forsätta vandra, för att sedan nå nedförsbacken. Och imorgon tror jag att jag når nedförsbacken. Efter tre underbara skypedejter med först mamma och sen Malin och sist men inte minst Linnea så mår jag nu mycket bättre. Sen gjorde promenaden vid havet absolut sitt också, så imorgon är jag tillbaka på banan igen och vandrar då nedför och njuter utav livet som jag alltid annars gör. Tills dess vill jag bara säga tack till alla underbara människor som står nära mig, ni är underbara och ni får mig att fortsätta gå uppåt, även fast det tar emot. Jag älskar er!


 

Av Clara Olsson - 26 februari 2012 04:08

Det är helt sjukt vad tiden går fort, jag fattar ingenting och vill bara att tiden ska gå saktare att någon ska stoppa tiden för jag vill inte lämna det här stället. På torsdag är det mars och bara två månader kvar utav det här livet. Så nu de sista månaderna ska jag verkligen njuta till 110 % göra allt som jag vill göra och prova all mat som jag vill prova. Sen kan jag återgå till ett tråkigt vardagsliv sen i Sverige, nu ska jag leva och det ordentligt!


Hur som helst så är det lördag kväll här nu och jag är som vanligt trött. Vi hade återigen fest här igår och en riktigt bra sådan, gud vad roligt vi hade! Det kom mycket folk men bara sköna människor den här gången så det var riktigt lyckat och ingen öl på väggarna den här gången och tack och lov för det! Men eftersom att vi hade så roligt igår så känns ju det av idag, så därför kör vi på en lugn hemma kväll. Vi ska snart dra igång en film och bara ta det lungt, det känns som att vi behöver det. 


Imorgon tänkte jag gå upp tidigt och ta en promenad och sen ska jag sätta mig i bibloteket och plugga hela dagen. En vanlig söndag helt enkelt! 


Och juste, något roligt har jag faktiskt att berätta, jag har troligtvis fått sommarjobb! Eller ja troligtvis kanske var att ta i, ingenting är ju bestämmt än men har i alla fall mailat med en tjej på transportstyrelsen och fick först höra att de troligen inte skulle ta in några sommarjobbare. Typiskt tänkte jag, jag som hade hoppats på att gå jobb där och jobba hela sommaren, vilket suger men jag behöver pengar och det är i alla fal skönt att jobba dagtid och ha kvällar och helger ledigt. Men sen fick jag svar igår igen att hon hade pratat med chefen och att jag troligen kunde få jobba där ändå, eftersom jag har erfarenhet sen innan. Så ska maila honom i veckan så får vi se vad han säger men enligt henne skulle det nog inte vara några problem, vilket kändes skönt att höra!


Det var väl ungefär det jag hade att komma med för nu, tyvärr togs inga bilder igår så har inget att visa er. Ska skärpa mig tills nästa gång och ta mer bilder då, jag lovar! Nu film, puss på er!

Av Clara Olsson - 24 februari 2012 06:39

Ja den som säger något annat än att shopping gör en lycklig har fel, man blir faktiskt lyckligare av att shoppa i alla fall för stunden. Bästa lyckokicken får man definivt inne på Victoria's secret, jag blir lycklig av att bara vara där inne, det luktar så otroligt gott, personalen är hjälpsam och utbudet fantastiskt. Så bara för det slog jag till på en kort sidenmorgonrock idag, har tittat på den länge och insett hur välanvänd den skulle vara. Den är perfekt att ha med sig till Mexico också, gud vad jag längtar till den resan förresten det är bara en månad kvar nu. Så här ser den i alla fall ut.

 

Kan ni gissa vilken färg jag köpte? Ni som känner mig bra kan definivt göra det! Rosa givetvis!


Utöver morgonrocken som förövrigt inte bara är snygg, den är bekväm också. Så köpte jag i alla fall en bh, läppglans och en body splash, allt inne på Victoria's secret. Och ja jag var lyckligare när jag gick ut och jag är fortfarande lycklig. Shopping är en bra medcin helt enkelt. Nu får jag dock hålla i pengarna ett tag, de ska ju räcka i en hel månad. 


Det var väl ungefär det jag hade att komma med för tillfället. Att tillägga är väl bara ett grattis till Daniel och Victoria som fick en liten prinsessa igår, att prinsessan knappt är 2 dagar och redan en utav Sveriges kändase människor är dock helst sjukt. Och vad som är sjukare är att hon får sitt första barnbidrag om en månad, som att de pengarna behövs för att försörja den familjen? Men visst försäkrningskassan har väl ändå rätt, rätt ska vara rätt och barnbidrag är till för alla barn, inga undantang!

Av Clara Olsson - 23 februari 2012 06:39

Jag är verkligen helt slut, på alla plan som går. Har pluggat hela dagen och sen gjorde jag prov i kommuikation och det gick riktigt bra, vi fick reda på resultatet i princip på en gång och jag fick 90% vilket betyder A, måste erkänna att jag ändå är ganska nöjd med mig själv eftersom att det var ett ganska så svårt prov. Efter det så var bara att springa iväg på nästa lektion, engelska i två timmar och tjugo minuter och när jag kom hem därifrån var jag så sjukt trött både i huvudet och kroppen. Så därför bestämde jag och Sara oss för att belöna oss med lite Ben&Jerrys, så vi tog en promenad ner till macken och köpte glass och gud så gott det var och oj så värda vi var det efter dagens slit. 

Imorgon måste jag upp tidigt för att plugga till nästa lektion men sen efter det så tar jag allt helg! 


Hör av mig något mer imorgon, ha det bäst tills dess! 


Kramar!


Av Clara Olsson - 21 februari 2012 04:17

Och tur är väl ändå det! Jag sov något så fruktansvärt gott inatt och vaknade upp som en ny människa, äntligen var både kroppen och huvudet med i matchen igen. Så därför har jag passat på att vara effektiv idag, har pluggat en hel del och varit ute och sprunigt. En 8 km lång runda blev det och jag mådde så fruktansvärt bra efteråt. Det var länge sen jag bara var ute och joggade nu eftersom att jag håller på med Bootcamp och gym, men efter idag insåg jag hur mycket jag har saknat det. Så ska försöka få in lite mer jogging i schemat också. Sen har jag som sagt pluggat en hel del också, har ganska mycket att göra den här veckan så det är lika bra att komma igång. Nu lägger jag dock undan skolböckerna och övergår till lite måndagsmys med Rebecka. Vi ska titta på O.C och äta avokadomackor haha, låter inte så exotiskt kanske men fruktansvärt gott är det i alla fall. Imorgon väntar skola, plugg och gym, en vanlig tisdag med andra ord!


Kramar ifrån Cali

Av Clara Olsson - 19 februari 2012 22:04

Eftersom att vi är lediga imorgon så behöver jag alltså inte ha någon söndagsångest idag, vilket såklart är skönt och gör att hela dagen känns lite lättare. Dock känns dagen ganska så tung ändå, eftersom att jag har så fruktansvärt trött. Vi drog iväg på en fest igår igen, dock drack jag inte så särskilt mycket men det blev ju som vanligt väldigt sent. Så precis som i fredags somnade jag halv fyra igår och vaknade halv nio idag, inte så värst bra kanske. Men står fast vi argumentet, "man lever bara en gång" och vi hade ju väldigt roligt både i fredags och i går så det är helt klart värt konsekvensen. 

Plugget skjuter jag nog dock upp till imorgon, har inte så mycket att plugga så det jag har känns det bättre att göra imorgon. Känns ändå inte som att jag kan göra mitt bästa idag. Så idag ska jag bara ta det lungt, se på O.C och dricka te typ sen ska jag givetvis gå och lägga mig väldigt tidigt. Det låter som en ytterst bra söndag enligt mig!


Jag hör av mig mer imorgon, mängder med kärlek till er!

Ovido - Quiz & Flashcards