California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

En effektiv tisdag

Av Clara Olsson - 29 februari 2012 04:52

Så skönt det är med sånna dagar när man bara kan bocka av saker och ting ifrån listan och faktiskt känna att man kommer någonstans. Det här har varit den intensivaste veckan den här terminen vad gäller plugg. Två uppsatser som ska vara klara i engelskan, en uppsats till min interculture communication och en quiz till small group communication, utöver det ska våran gruppaktivitet planeras och så måste det hinnas med träning också, tuff vecka med andra ord. Men nu känns det i alla fall som att jag äntligen har koll på läget, är klar med 2 utav 3 uppsatser och den tredje ska skrivas på lektonstid så det är ändå inte något som jag kan gör hemma. Quizen får jag träna lite mer på imorgon men efter det kan jag nog pust ut och på torsdag eftermiddag ta helg, det ser jag fram emot!

Vad gäller helgen så har vi hyrt bil på fredag för då ska vi åka till ett stort shoppingcenter i L.A och det ska bli jätteroligt. Även om det finns många bra affärer här i Santa Barbara så är det alltid roligt att komma iväg och se något mer och det shoppingcentret ska även vara enormt stort, så tror absolut att vi kommer att trivas där! 

På söndag ska vi göra våran aktivitet till den ena kommunikationsklassen, ni kommer väl ihåg att jag pratade om att vi blev indelade i små grupper och att vårat första jobb var att utföra en aktvitet tillsammans i grupp som ingen utav oss har provat på tidigare och efter lite om och men har vi kommit fram till vad vi ska göra (och ni som är över 55 sluta läsa nu) - vi ska lära oss att skjuta! Sjukt kul! Givetvis är det på en ranch och vi kommer att bli utbildade av personal osv innan vi får köra igång och vi har bara 10 skott att avlossa eller något i den stilen, så det är inte som att vi ska stå och skjuta hela dagen. Hur som helst så tycker jag att det låter jätteroligt och det är definivt en ny typ utav aktivitet för mig! Så det ser jag fram emot :)


Nu ska jag ta och springa ner och skära upp lite god frukt och sen ska vi ta och slå igång O.C här, det är vi allt värda efter dagens tunga insatser! Hoppas att ni mår bra där hemma, jag tänker på er!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards