California Dreamin'

Alla inlägg under juni 2012

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ett år känns det som att jag behöver en paus. Så jag tar ett litet break och vilar upp skrivfingrarna och återkommer med en ny header och nya inlägget framåt hösten då ett nytt kapitel av mitt liv börjar, i Jönköping, mer om det i höst. På återsende!

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!


Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige igen. Jag måste dock fixa till bloggen lite och ändra header och sånt, för California dreaming kan det ju inte stå längre, så det ska jag ändra så fort jag får lite tid och ork. Så ni som följt mig under mitt år i USA, fortsätt gärna hänga med mig i mitt liv, nu först och främst en sommar hemma i Örebro och sen en höst i Jönköping eller Göteborg, för studier. Och jag måste tillägga att jag är fruktansvärt sugen och laddad för att börja plugga, det känns så otroligt roligt och jag är så redo att komma igång nu och framförallt är jag sugen på en egen lägenhet så det kommer det ju bli till hösten när jag börjar plugga. Sen är jag även väldigt sugen på studentlivet och att flytta till en ny stad och lära känna ännu mera nya vänner. Sen är jag även sugen på att komma igång med själva skolan och att få påbörja min utbidlning på riktigt, det känns otroligt skönt att jag vet exakt vad jag vill plugga nu och exakt vilken inriktning jag vill mot. Det jag ska plugga är Kommunikation för att sedan i framtiden jobba som informatör, det passar mig som hand i handsken då jag både gillar att skriva och prata med människor samt har lätt för att prata inför människor. Jag är så laddad!!!! Så häng på, vi kör vidare på den här bloggen, samma tid samma kanal!

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gillar det, jag gillar det här livet och för tillfället är det ungefär lika intensivt som det var på slutet i USA. Sen jag kom hem förra helgen har jag hunnit med att jobba i 4 dagar, träffat mängder med vänner, hängt på uteserveringar, varit ute och dansat och idag kom jag hem ifrån Göteborg där jag var och hälsade på Sara som hade fest igår. Så nog tusan håller jag mig sysselsatt här hemma också och det här livet är långt ifrån trist, det ändå jag kan klaga på är såklart vädret som är under all kritik, vart är solen och värmen, hallå det är juni? Men förhoppningsvis ordnar även det upp sig tids nog, att önska vore ju fint väder till midsommar, då ska nämligen jag och Therese åka till Marstrand med till ett par killkompisar till henne som har hus där och ja då hoppas jag verkligen på fint väder!


Nu ska jag ta och käka upp jordgubbarna som står här bredvid mig och läskas, sen glo lite på tv och bara njuta av en lugn kväll, för jag är helt slut efter gårdagens vilda natt i Göteborg. Imorgon väntar en ny jobbvecka och också nya möjligheter!


Kram så länge!

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar förstå att jag faktikst är hemma och jag måste erkänna att det känns helt underbart bra. Jag har saknat så många människor och så mycket som har med Sverige att göra så att jag längtade hem något otroligt den sista månaden. Så när jag landade på arlanda i fredags så slogs jag av glädje, mamma och mormor kom springande mot mig och jag kände bara hur lyckan slog till på en gång, lyckan över att befinna mig hemma, hemma i mitt trygga, underbara, vackra Örebro. 

Så helgen spenderade jag såklart med nära och kära och jag passade på att äta massa gott, i lördags hann jag även med att gå ut en sväng med lite vänner och det var såklart jätteroligt (även om det var fruktansvärt kallt). Sen idag har jag börjat jobba, många tycker att det är underligt att jag orkar börja jobba på en gång men jag kan nog inte hålla med, jag resonerar som så att det är lika skönt att bara komma igång på en gång, hur segt vore det inte att dra runt hemma och inte göra någonting, vad tjänar det till? Och hur mycket pengar genererar det i? Nej det är lika bra att dra igång på en gång, dessutom älskar jag mitt jobb på Transportstyrelsen och det var såklart jätteroligt att komma tillbaka och hälsa på alla igen. Alla hälsade mig såklart välkommen tillbaka och frågade hur jag haft det. Efter det varma välkomnandet satt jag med och medlyssnade lite för att få en liten refresh om vad det hela handlar om och hur man gör allting, dock föll de flesta bitarna på plats ganska fort och jag känner mig redan redo för att börja ta telefon, dock får jag hålla mig tills fredag då jag faktiskt är schemalagad för telefon. Tillsdess väntar lite mer utbildningar och medlyssning. 

Det som känns konstigast av allt är att så fort jag nu kommit hem och börjar komma in i mitt "gamla" liv så känns det aldirg som att jag har varit borta, när jag cyklade till jobbet med mamma imorse så kändes det precis som förra året och likaså när jag väl kom in på jobbet och gick runt i korridorerna, det kändes inte som att det var ett helt år sedan jag gick där sist utan som att det var igår. Men när folk sedan kommer och frågar hur jag har haft det och jag drar igång och berättar då slår det mig vilken resa jag har varit med om och hur mycket häftiga upplevelser jag nu har med mig i ryggsäcken. Den här resan som jag har gjort har utvecklat mig som person så otroligt myckt och jag har lärt mig så fruktansvärt mycket och jag är helt säker på att jag kommer att kunna använda den kunskapen i framtiden. 


Nu är jag redo för en sommar i Sverige, en sommar med jobb och mysiga kvällar på uteserveringar, fikastunder och glasspauser. Att bada i sjöar och åka runt på roadtrips söderut i Sverige, jag är redo för en svensk sommar med andra ord och just nu längtar jag inte alls tillbaka till Santa Barbara, jag bara njuter av att vara hemma och jag hoppas att det fortsätter på samma sätt!


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards