California Dreamin'

Alla inlägg under februari 2012

Av Clara Olsson - 6 februari 2012 02:51

Nu har jag pluggat konstant i 5 timmar och nu är jag helt slut. Orkar inte läsa en enda mening till så därför bestämmer jag mig för att lägga ner det hela nu. 5 timmar får vara nog, jag har fått klart det mesta i alla fall, så känner mig ganska nöjd. Och samtidigt som jag har suttit och pluggat här så har jag småtittat lite på Super Bowl. Det är typ finalen i amerikansk fotboll och det är hur stort som helst, alla i USA sitter som klistrade, dricker öl, grillar och tittar på tv. Till och med folk i Sverige som tittar även fast det är mitt i natten hos er. Hemma hos oss sitter i alla fall ett gäng killar, varav några av våra svenska vänner. Dock orkade jag inte  trycka ner mig i soffan och titta med dem, för min del duger det gott att smygkika lite genom vardagsrumsdörren, mer intresserad än så är jag tyvärr inte. Dock verkar killarna vara riktigt inne i det hela. 


Nu kom rebecka och jag precis fram till att vi skulle gå på bio, perfekt söndagsunderhållning. Jacob joinar oss också så det blir nog mysigt, man on ledge ska vi se, den verkar riktigt bra! Imorgon väntar bootcamp igen, är riktigt sugen faktiskt. Vi hörs mer efter det, hoppas ni mår bra allihopa


Puss

Av Clara Olsson - 5 februari 2012 04:25

Vi hade en riktigt bra fredagskväll igår, en sån där succékväll som man nästan önskar inte hade tagit slut. Vi hade lite fest här hemma och lite folk kom över och det var väldigt blandade människor som kom, vilket gjorde det hela ännu roligare. Jag träffade massor med nya människor och även de gamla som fortfarande är lika roliga att umgås med. Det roligaste av allt var att en tjej ifrån min kommunikationsklass dök upp med ett gäng killar, hon är amerikan men har bott i sverige så därför både pratar och förstår hon svenska, vilket jag tycker är jättehäftigt. Så jag pratade både svenska och engelska med henne, lite om vartannat, sen tog vi över DJ rollen och spelade mängder med svensk musik och hon kände igen precis allt, hur roligt som helst. Vid två började folk rulla hemåt, dock kände vi oss inte riktigt nöjda utn vi ville såklart efterfesta. Så vi lät alla dra hem, sen städade vi undan lite snabbt här och sen tog vi oss bort till ett gäng killkompisar som bor ett par hus bort ifrån oss. Där badade vi jacuzzi över bar himmel fram till klockan fem på morgonen, då traskade vi hemåt och somnade gott i sängen. 


Idag har jag och Sara njutit av det underbara vädret. Vi gick ner till hamnen och åt frukosten på piren och sen gick vi och satte oss på stranden en stund och bara njöt av sol och värme. Sen vandrade vi upp mot state street och tittade lite i affärerna innan vi tillsist tog oss hemåt. Nu ligger jag helt utslagen i sängen och skulle kunna somna på tre sekunder. Men får försöka hålla mig vaken en liten stund till i alla fall, ska nog dra igång lite O.C här nu så då vaknar jag nog till igen.


Hoppas att allt är bra med er och bara för att jag tycker så synd om er på grund av kylan i Sverige så skickar jag över ännu lite mera värme ifrån ett soligt Kalifornien!!


       

Av Clara Olsson - 3 februari 2012 04:33

Och jag måste inleda det hela med att säga att jag lider med er där hemma, har hört att ni har en klass 2-varning och att det är fruktansvärt kallt. Här är det 20 grader och sol, orättvist jag vet. Men vad som är ännu mer orättvist är att människor som bor i Kalifornien har det såhär jämt och de kallar det här för vinter? Ursäkta mig, hur fan kan du säga att 20 grader och sol är vinter? Vinter för mig är snöstorm, kyla, minusgrader och frost på bilarna, that's what a real winter is!


Hur som helst så rullar livet på här, i ett alldeles för högt tempo. Jag vill helst bara stanna upp tiden och njuta ännu lite mera än vad jag gör. Hinna promenera mer vid havet, hinna andas och hinna sitta i solen. Dock hinns det inte med så mycket eftersom att vi har skola på dagarna, är vi inte på lektion så har vi oftast något att plugga vilket gör att vi hänger i bibloteket eller hemma framför datorn. Dock är pluggandet mycket roligare i år än vad det var förra året, jag har verkligen hittat rätt kurser och bra lärare och jag är så fruktansvärt glad för det. Nu är det roligt att gå till lektionerna och jag tittar i princip aldrig på klockan, speciellt inte under kommunikationsklasserna, då är det så spännande och intressant att jag nästan inte vill att lektionen ska ta slut. Det är då skolan känns rolig och det är då jag också inser att jag har hittat rätt, kommunikation är vad jag vill plugga i framtiden, no doubts about that. 

Det ända som inte riktigt fungerade som vi önskade var pilatesen som var väldigt tråkig, vi fokuserade på andningen alldeles för mycket och kom aldrig till själva träningen, vi lärde oss andas i 50 minuter och tränade i 10, inte riktigt vad vi ville. Så vi mailade tränaren för bootcamp (typ träningsläger, där man blandar all möjlig typ av träning och det är oftast väldigt tufft) och frågade om det fanns några platser kvar där, vilket det som tur var gjorde. Så i onsdags morse var vi iväg på första lektionen och det var precis som hoppats på riktigt tufft, en ritkigt tuff tränare som stod och skrek på oss. Vi körde kondition varvat med styrka och var dödströtta när vi var klara, precis som det ska vara med andra ord. Så då kände jag och Sara oss nöjda, det var sån träning vi ville ha! Sen har vi även våran gymkurs kvar, vilket betyder att vi kommer att träna minst 4 gånger varje vecka, underbart, då vet jag att jag kommer må bra!


Det var väl ungefär det jag hade att komma med just nu. Nu ska jag ta och skära upp lite frukt och titta på O.C, som jag och Rebecka har gjort de senaste kvällarna. Jag beställde ju O.C när jag låg hemma och var sjuk förra veckan och fick då alla 4 säsongerna för drygt 400, ett riktigt bra pris. Så nu ligger vi och glor på det varje kväll och är helt fast, det är så fruktansvärt bra!


Hoppas ni mår bra där hemma och att ni inte fryser ihjäl. Jag sänder all värme jag kan till er!


PUSS

Oj

Av Clara Olsson - 1 februari 2012 05:30

Fick höra att den sista videon inte fungerade, eller ja bara halvvägs vi hann ju aldrig komma upp på övervången haha. Ska försöka ladda upp den igen och hela den här gången, så håll utkik :)


PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards