California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

The world will never ever be the same

Av Clara Olsson - 26 februari 2012 04:08

Det är helt sjukt vad tiden går fort, jag fattar ingenting och vill bara att tiden ska gå saktare att någon ska stoppa tiden för jag vill inte lämna det här stället. På torsdag är det mars och bara två månader kvar utav det här livet. Så nu de sista månaderna ska jag verkligen njuta till 110 % göra allt som jag vill göra och prova all mat som jag vill prova. Sen kan jag återgå till ett tråkigt vardagsliv sen i Sverige, nu ska jag leva och det ordentligt!


Hur som helst så är det lördag kväll här nu och jag är som vanligt trött. Vi hade återigen fest här igår och en riktigt bra sådan, gud vad roligt vi hade! Det kom mycket folk men bara sköna människor den här gången så det var riktigt lyckat och ingen öl på väggarna den här gången och tack och lov för det! Men eftersom att vi hade så roligt igår så känns ju det av idag, så därför kör vi på en lugn hemma kväll. Vi ska snart dra igång en film och bara ta det lungt, det känns som att vi behöver det. 


Imorgon tänkte jag gå upp tidigt och ta en promenad och sen ska jag sätta mig i bibloteket och plugga hela dagen. En vanlig söndag helt enkelt! 


Och juste, något roligt har jag faktiskt att berätta, jag har troligtvis fått sommarjobb! Eller ja troligtvis kanske var att ta i, ingenting är ju bestämmt än men har i alla fall mailat med en tjej på transportstyrelsen och fick först höra att de troligen inte skulle ta in några sommarjobbare. Typiskt tänkte jag, jag som hade hoppats på att gå jobb där och jobba hela sommaren, vilket suger men jag behöver pengar och det är i alla fal skönt att jobba dagtid och ha kvällar och helger ledigt. Men sen fick jag svar igår igen att hon hade pratat med chefen och att jag troligen kunde få jobba där ändå, eftersom jag har erfarenhet sen innan. Så ska maila honom i veckan så får vi se vad han säger men enligt henne skulle det nog inte vara några problem, vilket kändes skönt att höra!


Det var väl ungefär det jag hade att komma med för nu, tyvärr togs inga bilder igår så har inget att visa er. Ska skärpa mig tills nästa gång och ta mer bilder då, jag lovar! Nu film, puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards