California Dreamin'

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Clara Olsson - 7 januari 2011 23:03

Sen vi för någon vecka sedan har börjat köra på Mix Megapol hela dagarna på jobbet så har jag fastnat för en hel del gammal musik. Jag har en spellista på Spotify med massa skön, lite äldre musik och den spelas om och om igen nu. Det finns verkligen helt fantastiskt mycket bra musi, både ny och gammal och Forever Young är definitvt en utav dem. Andra sköna låtar är Every Breath You Take även om texten i den kanske inte är så fin som man kan tro, Killing me softly är även det en rikigt bra och fin låt. Musik är något som man verkligen inte skulle kunna leva utan nowadays.


Nu ska jag som vanligt vid den här tiden ta och släcka lampen och falla ner i drömmarnas land. Imorgon hoppas jag på att få träffa Pernilla, om inte vädret sviker oss den här gången också, och sen blir det film och mys ute i Hovsta, skönt med en helg utan alkohol och att man faktiskt kan välja att ta bilen när man ska iväg på kvällen!


Sängen var det ja, godnatt på er. PUSS

Av Clara Olsson - 7 januari 2011 18:38

Låter kanske som en väldigt dålig kombination, jag menar man tränar ju för att träna bort chokladen och då känns det ju lite dumt att efter träningen åka hem och äta mera choklad. Samtidigt som det är bättre att träna och äta choklad, än bara äta choklad. Till själva grejjen, i december när jag satt hemma en lördagskväll och åt choklad och längtade till morgondagens träning, så insåg jag hur mycket jag tycker om båda dessa sakerna. Jag fullkomligen älskar choklad, i alla former (vem gör inte liksom) samtidigt som jag brinner för träning. Just där och just då så kom jag fram till att det var det jag skulle syssla med i januari, träna skiten ur mig x-antal gånger i veckan och sedan belöna mig med choklad på helgerna. Många kan säkert tycka att det är en konstigt kombination, men jag tycker inte det. Chokladen gör mig motiverad till att träna samtidigt som träningen gör att jag känner mig värd chokladen, så i min värld går de hand i hand. Visserligen ska jag såklart se till att träna mer än vad jag äter choklad, och chokladen dyker endast upp på lördagskvällarna framför en bra film, men då när den väl finns där vid min sida, så tänker jag inte svika den. Jag tänker att äta med gott samvete, eftersom att jag vet att jag dagen efter kommer att träna bort den. Bra va, så det är vad jag kommer att syssla med nu under de sista vintermånaderna som är kvar, träna och fira med choklad på helgerna. Och vet ni vad, jag börjar redan idag. Jag körde ett skittufft pass efter jobbet och var helt slut när jag kom hem, så nu skriker chokladen på mig och det gör även tv:n.


Vi hörs kanske lite senare, annars får ni ha en underbar kväll. Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards