California Dreamin'

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Clara Olsson - 18 januari 2011 21:42

Har spenderat kvällen framför dagens man och nu handboll. Dagens man Carolina Gynning är sjukt underhållande och lite som chans till romans med Per Lernström på Mix Megapol. Det bygger i alla fall på att tjugo singeltjejer får träffa en singelkille, sen får tjejerna själva välja om de är intresserade eller inte och om de är intresserade så ser de till att inte släcka lampan när han berättar om sig själv och sina intressen. Sedan får killen välja en utav tjejerna där lampan fortfarande lyser att gå på dejt med. Egentligen är det väl ett riktigt b-program men jag kan ändå tycka att det är lite lagom underhållande såhär på en tisdagskväll. Jag tycker att debatter och dokumentärer kan vara spännande också men då måste jag vara lite piggare än vad jag är just nu.

Efter dagens man hann jag i alla fall med att se slutet på handbollsmatchen också, riktigt trist att Sverige förlorade och speciellt eftersom att de borde ha vunnit. Men men, det blir inte alltid som man har tänk sig och förhoppningsvis kommer de igen och vinner på torsdag mot Polen.


Nu ska jag ta och tacka för mig och dejta min kudde. Imorgon väntar jobb och sedan en dejt med en väldigt saknad Silvia, det blir bra det.


Kram

Av Clara Olsson - 18 januari 2011 19:37

Efter att inte ha cyklat på över två månader så plockade jag imorse fram min kära tvåhjuling igen. Eftersom att jag ansåg att det hade smält bort så pass mycket snö så att man borde kunna cykla utan problem. Och jaaa nästan all snö var borta och det var barmark nästan hela vägen till jobbet. Jäklar vad lycklig jag kände mig. Dessutom var det sjukt varmt imorse också, så det var nästan så att jag kände för att plocka fram skinnjackan och kavla upp jeansen, nej okej det där kanske var att ta i men jag fick i alla fall ordentliga vårkänslor som jag hoppas håller i sig. JAG VET att det bara är den 18:e januari men jag tänker i alla fall hoppas och tro på att det inte kommer någon mer snö nu förens tidigast i december. Jag antar att alla skidfanatiker hatar mig efter det här, men det är smällar jag får ta. Vinter, snö och kyla är iget jag förknippar med glädje, tyvärr.


En annan sjukt rolig sak som har hänt nu i flera dagar på jobbet är att jag runt tio varje dag blir sugen på något jäkligt specifikt och det bara kommer till mig och så kan jag inte sluta tänka på det. I fredags var det tortellini med ost i som gjorde att det vattnades i munnen på mig hela dagen, såklart så hade jag ju någon annan trist maträtt i matlådan så jag fick aldrig njuta utav den där tortellinin. Igår var det pepparkakor med ädelost på, ni måste ju erkänna att det är helt sjukt gott? Och just där och då när det började kurra lite lagom i magen så skulle jag ha kunnat gjort vad som helst för lite pepparkakor med ädelost på.

Och idag inträffade såklart samma sak och idag var det inget mindre än biffstroganoff och ris som jag blev sugen på. Jag vet inte riktigt vad felet är på mig, men något fel måste det definitvt vara. Johan bara skrattar åt mig när jag varje dag vid precis samma tid kommer på något som jag är sugen på. Haha, knepiga människa.


Nu ska jag ta och slå igång lite desperete housewives, jag är helt slut efter att ha simmat på gustavsvik, så det blir en riktit lugn kväll framför tv:n.


Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards