California Dreamin'

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Clara Olsson - 12 januari 2011 21:49

Okej nu kastar jag in en sån här rolig nyårslista över saker och ting som jag sysslade med 2010. Jag tycker själv att det är jätteroligt att läsa sånna här listor så jag hoppas jag kan bjuda er på lite underhållning nu också. So here you go!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Alldeles för mycket, men studenten är ändå det bästa! 

2. Höll du några av dina nyårslöften? - Hade inga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej men i år så kommer det J
4. Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte.
5. Vilka länder besökte du?Thailand och Turkiet.
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Ännu mera glädje, skratt och värme.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 25:e maj och 4:e juni.
8. Din största framgång 2010? Studenten och att jag sedan satte igång och jobbade direkt, har än så länge aldrig varit arbetslös.
9. Största misstaget? Att jag blundade för sanningen.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Tack och lov inte där heller.
11. Bästa köpet? Oj det var svårt, balklänningen som jag sydde upp i Thailand kanske, synd att man inte får gå på bal oftare, för jag älskar verkligen den klänningen.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, mat och drinkar skulle jag tro.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla underbara vänner som har fått mig att skratta och må underbart bra!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Waka Waka med Shakira, det är Gotland med Ida. Från och med du med Oskar Linnros är sommar, uteserveringar och svettiga dansgolv och samma sak med Robyn – dancing on my own, de låtarna glömmer jag inte i första taget.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare tror jag faktiskt.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Levt lite mer och vågat vara mig själv.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Spenderat pengar?
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen hos mormor och morfar.
19. Var du kär i år? Ja
20. Favoritprogram på TV Det vet ni väl vid det här laget, DH? Sen älskade jag även Sveriges skönaste familjer.
21. Bästa stället du var på/i Thailand med mamma.
22. Största musikaliska upptäckten? Robyn.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Fick mängder med bra saker som jag hade önskat mig.
25. Något du önskade dig men inte fick? Inte som jag kan komma på nu.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Firade med släkt och vänner, god mat och tårta.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns det väl alltid?
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Blandad, duger det?
29. Vad fick dig att må bra? Vännerna, familen och träningen.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hm, den är svår Joel Kinnaman kanske? Bara för att jag fick prata med honom i telefon haha!
31. Vem saknade du? Min gammelfarmor och farfar.
32. Den/De bästa nya personen/personer du träffade? Oj jag har lärt känna mängder med nya och bra människor. Men jag säger väl Elle då, vi hade riktigt roligt tillsammans och jobbade vi tillsammans också innan hon drog till Australien.


Av Clara Olsson - 12 januari 2011 19:56

Nu har jag precis kommit hem ifrån träningen och lagt mig till rätta i sängen och det var först nu, när jag fick slappna av som jag kände hur trött jag är. Jag slutade jobba fem och då hoppade jag in i bilen och var hemma tjugo över fem (trafiken är hemsk under den här årstiden) och när jag väl kom hem så kastade jag i mig lite kyckling sedan kastade jag på mig träningskläderna och hoppade in i bilen igen. Klockan sex var jag på Friskis och kunde äntligen andas ut, träningspasset började ju faktiskt inte fören kvart över. Så nu när jag både har jobbat och tränat så slår tröttheten till och det ganska ordentligt. Så ikväll kankse jag inte bara ska säga att jag ska lägga mig tidigt, utan göra det också? Å andra sidan så har jag sovmorgon imorgon och börjar inte fören tio, våran kundtjänst är öppen längre på torsdagar så därför måste vissa utav oss jobba senare då vilket alltså betyder att vi får börja senare, och just nu känns det ganska så skönt att veta att jag faktiskt kan sova till åtta imorgon!


Nej hörni nu skriker min mage efter mat. Jag hör nog av mig senare, och då kankse med ett roligare inlägg för de här kändes nämligen sjukt ointressant haha.


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards