California Dreamin'

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Clara Olsson - 1 januari 2011 22:08

Gud vilken underbart skön dag jag har haft idag. Jag mötte upp Ida vid tre och vandrade då upp mot stan och till Kinaresturangen där mina föräldrar och alla deras vänner satt. De är ett gäng på ungefär 12 personer som umgås både på nyårsafton och nyårsdagen och på nyårsdagen börjar de alltid med en lång promenad och sedan sitter de på kinaresturangen hela kvällen, dricker öl och äter kinamat. När Ida och jag var där och köpte mat som vi sen tog med oss hem så hade de inte kommit igång riktigt än, eftersom att de bara var inne på första ölen. Men när jag hämtade dem nu så kan man ju verkigen säga att det var tvärtom, dem och ett par till ramlade in i bilen och satt och skrek och pratade, och mumlade om att jag skulle köra raka vägen till Arlanda och tydligen skulle Björn bjuda allihopa på en Thailandsresa, nu genast. Det var nästan så att jag var sugen haha. De är i alla fall bra roligt att se dem när de är sådär på g och att de orkar festa två dagar i rad, ja det är för mig en gåta när de är femtio och en annan nitton, och jag och Ida har legat döda i soffan hela dagen.

Efter att Ida och jag hade fått med oss maten så vandrade vi tillbaka hem till mig, och där ramlade vi ner i varsin soffa och orkade knappt resa på oss. Vi käkade kinamat och åt godis och hann med att titta på två filmer, varav den sista Snowroller, som är en så sjukt rolig film. Vi satt bara och asgarvade båda två,


Nu är jag helt slut, jag kom hem vid halv sex imorse och sov till halv elva. Mitt huvud och min kropp skriker efter sömn. Imorgon väntar ännu en lugn dag, dock ska jag se till att träna och det riktigt ordentligt. Men tills vi hörs igen bjuder jag på en bild från igår.


God natt på er!!

En bild på oss tjejer (utom Verre som agerar fotograf), hemma hos mig vid middagen.   

Av Clara Olsson - 1 januari 2011 14:19

Första dagen på nya året och jag måste faktiskt säga att det känns väldigt skönt. Även fast 2010 var ett grymt bra år så känns det skönt att nu vända blad och ta nya tag.

Gårdagen får jag berätta mer om senare, för nu ska jag iväg och möta upp Ida. Vi ska ta en promenad upp på stan för att köpa kinamat och typ hyra film och köpa massa godis, det känns som att det är precis vad jag är sugen på idag.


Jag hör av mig mer senare, kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards