California Dreamin'

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Clara Olsson - 24 januari 2011 22:03

Jag bara älskar den här låten med Cyndi Lauper, jag blir så sjukt glad och taggad på livet varje gång jag här den här låten. Och just därför har jag valt att ha den som ringsignal på min mobil, det känns ju riktigt passande just för att jag alltid piggnar till när det ringer.


Guldbaggegalan var förövrigt riktigt bra, det har gjorts mycket bra filmer 2010 så det är roligt när både dem och skådespelarna hyllas. Snyggast på galan var ju såklart Kinnaman och jag vet att jag har sagt det förut, men jag kommer troligen att säga det igen för jag känner mig fortfarande sjukt nöjd över att ha pratat med honom i telefonen typ min andra vecka på Transportstyrelsen. Jag glömmer aldrig hur darrig jag blev på rösten när jag knappade in hans personnummer och fick upp hans namn, herregud alltså.


Nu ska jag ta och lägga upp de där bilderna som jag har lovat (märker ni vad jag är grym på att byta ämne?) Här kommer i alla fall några bilder från i helgen när vi firade August.

     


Så nu, sängen klockan ringer kvart över sex imorgon:(


PUSS  

Av Clara Olsson - 24 januari 2011 20:14

Det är alltid väldigt mycket mer folk här inne på söndagar, det har antagligen att göra med att jag skriver mer på söndagar och att fler utav er har tid/ork att läsa. Igår var i alla fall hela 52 unika läsare inne på min blogg, det tycker jag ändå är ganska så bra. Någon gång för förra året när jag envisades med att hamna på någon topplista så kom jag upp i 70, men det var då det. 52 unika läsare är helt klart godkänt, hoppas att ni gillar det ni läser och om så inte är fallet, så behöver ni ju såklart inte läsa ;)


Nu är jag i alla fall helt slut, jag jobbade sent idag och så fort det slutade ringa i telefonen så sprang jag bort till Friskis och Svettis för att hinna med lite gympa. Dock så tröttnade jag innan jag ens hade hunnit komma in i lokalen. Alla ni som bor i Örebro vet säkert hur sjukt mycket folk som trängs på Kvaren och speciellt nu efter jul. Och även fast de har öppnat ett nytt Friskis och Svettis på Öster så är det sjukt mycket folk ändå, när gympan väl drog igång så stod man liksom som på varandra jag lyckades trampa någon på foten och blev även trampad på foten utav någon annan. Så nej alldeles för mycket folk, på en alldeles för liten yta!


Nu ska jag ta och krypa ner i soffan med en kopp grönt te och titta på Guldbaggegalen, det är riktigt bra underhållning det förutom att Petra Medre drar ner det hela en aning. Jag tycker verkligen inte om henne som programledare.


Jag återkommer senare och då med bilderna som jag har lovat att visa er sen i söndags, men hey bättre sent än aldrig!

Ovido - Quiz & Flashcards