California Dreamin'

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Clara Olsson - 23 januari 2011 21:35

Jag hade lite roligare igår vid den här tiden, de måste jag nog ändå erkänna. Visserligen är en söndagskväll i sängen aldrig fel heller, men vad tusan vin och härligt umgänge slår ändå en söndag i sängen med hästlängder. Men men, man kan ju inte alltid ha så kul, tyvärr.

Hur som helst så har man söndag varit riktigt bra, brödet som vi bakade hos mormor blev riktigt gott så nu antar jag att jag får leva på bröd hela veckan. Mormor tyckte nämligen inte att det var så vidare gott så jag fick med mig det mesta hem. Och efter det har jag inte gjort så mycket mer, såklart satt jag bänkad framför solsidan men just idag blev jag lite besviken det var inte riktigt så roligt som jag hade hoppats på, eller vad säger ni? De kan bättre, lite mer Ove Sundberg sen tror jag att de går bättre igen.


Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och läsa lite. Imorgon väntar en ny vecka med nya möjligheter, det låter bra va?


Jag avslutar med en bild från igår, resten får ni se imorgon. När den här bilden togs så hade jag precis fått fatt på Jens otroligt snygga glasögon.

    

Puss

Av Clara Olsson - 23 januari 2011 14:57

Jag sitter hemma hos mormor och morfar just nu och väntar på att brödet ska bli färdigt. Vi gjorde det väldigt enkelt för oss och gjorde ett riktigt enkelt bröd som det i princip bara var att röra ihop och köra in i ugnen. Det borde vara klart när som helst så då ska det bli spännande att få se hur det smakar.


Medan jag väntade så satte jag mig vid deras dator och började titta på massor med gamla bilder från när jag var yngre. Vissa av bilderna behåller jag för mig själv men några utav den tänkte jag i alla fall visa er.


  Här slutade jag nian sommaren 07.   Här var jag inte vidare kaxig, kan det kanske ha varit 93?   

Någon jul för några år sedan, kommer inte riktigt ihåg när. Men jag hoppas att det var länge sedan för hur tusan ser jag ut? Strumpbyxor och short är inget som jag skulle få för mig att ta på mig tillsammans idag!  

  

Det här var nog början på hösten 2007, då hade jag precis börjat på gymnasiet. Där var jag aningen blondare och aningen brunare.  

Här är älskade Amalia, världens finaste hund. Det var egentligen mormor och morfars grannes hund, men hon jobbade mest hela tiden så Amalia var hemma hos mormor och morfar mest hela tiden när jag var liten. Finare och snällare hund får man länge leta efter, hon gick bort för tre år sedan och jag saknar henne fortfarande. Om jag skaffar en hund någon dag så ska hon absolut heta Amalia.

Av Clara Olsson - 23 januari 2011 12:30

Mår man sådär och jag ställer mig alltid samma fråga, varför drack jag så mycket? Visserligen kan det ha att göra med att vi blev bjudna både på rosé och champange när vi kom till Ritz bara för att August fyllde. Dock hade jag redan fått i mig tillräckligt innan rosèt och champangen kom in, men men man lever bara en gång. Och jag hade i alla fall väldigt roligt.

 Det var hur roligt som helst att träffa gamla Spi:arna och Sanna och Johanna. Jag lyckades även ta massor med bilder igår, jag älskar att bara lägga kameran på middagsbordet sen låter man alla ta hur mycket bilder som helst och sen tar man bara kameran innan man åker hem, perfekt. Så jag ska visa er alla bilder senare. Nu ska jag nämligen ta och hoppa i mina reebok easytone och vandra bort till mormor. Vi ska baka bröd och det ska bli riktigt mysigt. Efter det ska jag nog bara åka hem och dö i sängen, det känns lite som att det är vad jag behöver efter igår.


Hoppas ni får en fin söndag, kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards