California Dreamin'

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Clara Olsson - 3 januari 2011 22:01

Hittade två bilder ifrån nyårsafton, dock var jag riktigt stressad och inte alls färdig när dessa bilder togs. För såklart hade jag inte håret i en stor boll bakpå huvudet på självaste nyårsafton, haha.



Nu ska jag ta och ta tag i mig själv. Jag har legat i sängen och kikat på desperete housewives hela kvällen och nu insåg jag att jag, först och främst inte har tittat om det finns något att träna tills imorgon och i så fall måste jag se till att packa träningsväskan. Sen måste jag försöka hitta en matlåda i frysen också, om det nu finns någon. Bra att jag kom på det nu klockan fem över tio, heja mig.


Hoppas jag får drömma vidare på gårdagens dröm inatt också, vi hade nämligen öppnat ett hotell här hemma och hela släkten och alla vänner var här och firade med oss och av någon anledning så hade jag gömt lite parmaskinka inne på toan och precis när jag hade fått fram den där skinkan och lagt den på min macka och var på väg att ta första tuggan, så vaknar jag. Fan vad irriterad jag blev och såklart jäkligt sugen på skinkmacka, haha, Hoppas mackan återstår och att jag får sjunka in i samma dröm inatt igen.


Kram på er!


     

Av Clara Olsson - 3 januari 2011 19:38

Det är så roligt att åka till Friskis nu efter jul och nyår. Nog för att det alltid är mycket folk där, men just nu i början på januari så svämmer lokalerna över utav människor, som nu 2011 har bestämmt sig för att komma igång och träna. De har laddat upp med riktigt nya, snygga träningskläder och ser faktiskt riktigt laddade ut. Problemet är bara att i slutet utav mars så är de flesta av dessa människor borta, då har de tröttnat, hittat tillbaka till de gamla vanonorna och glömt bort ordet träning. Jag tror att det absolut viktigaste för dessa människor är att hitta en träningsform som passar dem, en träningsform som de faktiskt tycker är rolig att utföra. För om de varje vecka har ångest innan träningen och verkligen tvingar sig själv till att träna, så kommer det aldrig att hålla i längden. De kommer tröttna och det ganska så fort. Prova olika träningsformer, dans, simning, spinning, gympa, gym, styrketräning, cirkelgym, step, boxning eller kanske löpning. Hitta något aktivitet som passar dig och som gör att träningen känns roligare att utföra, sen kommer motivationen att hålla i sig, och nyårslöftet kommer inte att spricka.


Jag och mamma var i alla fall på gympa och det gick bra, dock har jag lite svårt att hålla mig för skratt när jag gympar med henne. Jag ska inte sticka under stolen med att jag har dålig kordination, för det har jag verkligen, men jag har tränat upp den och hänger nu med på det mesta både vad gäller step och dans. Min mamma däremot, hon har inte riktigt kommit lika långt på den fronten, och bara att använda benen och armarna samtidigt är ett stort problem för henne. Men hon bjuder på det och kör sina egna moves, och det hedrar henne!


Nu ska jag ta och dra igång lite Desperete Houesewives, min dvd ville inte riktigt igår så jag hann aldrig med att se något igår, därför borde jag ju nästan se två avsnitt idag.


kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards