California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Jag behöver Thailand och Thailand behöver mig.

Av Clara Olsson - 30 januari 2011 20:45

Två år i rad så har jag åkt till Thailand i mitten på februari, jag har dock bara varit där en vecka varje gång men det har ändå räckt. Jag fick min dos av sol, bad och god mat och när jag kom hem så var jag fylld med energi och redo att möta världen igen. Men i år så blir det ingen resa till Thailand och det känns faktiskt ganska tråkigt. Jag älskar verkligen Thailand och jag känner lite att jag just nu är i ett ganska så stort behov utav att åka dit och hitta energin igen. Men nej i år får jag nöja mig med Sverige, vinter och kyla. Eller ja i alla fal fram tills slutet utav mars, för då ska jag ju faktiskt till Spanien eftersom att min morfar fyller 80 så bjuder han. Så där och få kommer jag ju få sol, bad och god mat och då även energi, men det känns bara som att det är så ofantligt långt bort dit. Vi åker 25:e mars och då är ju våren i princip redan här. Men jag får bita ihop tills dess, försöka hitta energi på annat håll och försöka att göra det bästa utav livet ändå. Och om det blir riktigt jobbigt så kan jag ju alltid titta på bilderna, blunda riktigt hårt och drömma mig bort, bort till vita stränder, turkosa hav, fruktdrinkar och thaimat.              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards