California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

En grå helg

Av Clara Olsson - 23 april 2012 04:18

Usch vilket trist och kallt väder vi har haft den här helgen, nästan som hemma i Sverige faktiskt, hur konstigt det än låter. Kallt, blåsigt och kanske typ 15 grader varmt, ändå har jag envisats med att ha shorts vilket såklart resulterat i att jag frusit arslet av mig rent ut sagt, men i sådana lägen har jag ju faktiskt ingen annan att skylla på än mig själv..


Hur som har helgen varit bra, eller ja helt okej i alla fall. Vi hade ju stor fest här i fredags, för rebecka och cameron som båda fyllde år i fredags. Dock blev festen inte så rolig som det alltid brukar bli. Vi hade varit tydliga med att folk inte kunde ta med sig kompisar eftersom att vi redan var tillräckligt många, men det respekterade i princip ingen, så därför blev vi helt fruktansvärt mycket folk här inne. Några sprang sedan och knackade på våran landlords fönster och han som är världens snällaste, blev då förbannad, vilket jag också skulle ha blivit om jag var han.. Så han kom in och bad oss skicka ut folk, vilket vi mer än gärna gjorde eftersom att det var alldeles för mycket folk här. Kvart över tolv var alla människor ute och vi satt kvar här ensamma i huset, men på sitt sätt kändes det lika skönt för det hade ändå inte blivit någon rolig fest. Så vi gick och la oss tidigt och vaknade i alla fall någorlunda utvilade. Dagen efter gick vi och bad våran landlord om ursäkt och han var som vanligt jättetrevlig och sa att de inte var någon fara och godtog våran ursäkt, vilket såklart kändes bra. Men nu är vi inte så sugna på att ha fest här hemma längre, eftersom inte vet vad respekt innebär så är vi inte så sugna. Jag fyller ju 21 om några veckor och hade egentligen tänkt ha fest här, men nu har jag tänkt om, eftersom att jag fyller 21 så får jag ju gå ut, så därför kör vi på en middag ute och sen en utgång med de närmaste istället, det känns faktiskt roligare!


Resterande delar av helgen har jag spenderat på La Playa, skolan träningsarena, där vi har kollat på fotboll. Det har varit fotbollsturnering för oss internationella studenter och många som vi känner har varit med och spelat därför var det väldigt roligt att kolla, dock har vi frusit riktigt ordenligt både igår och idag eftersom att det har varit så otroligt kallt. Men får hoppas på bättre väder till nästa vecka!


Här kommer lite bilder ifrån i fredgas, för även om det blev en kort fest så hann vi ta lite bilder..

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards