California Dreamin'

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Clara Olsson - 1 mars 2012 20:57

Är så fruktansvärt glad för tillfället, jag har pluggat stenhårt hela den här veckan, skrivit uppsats efter uppsats och spenderat tidiga mornar på biblioteket men nu är jag äntligen KLAR! Lämnade precis in min sista uppsats för den här veckan vilket betyder att jag har hela helgen friiiiii, har i princip ingenting att plugga alls vilket här till ovanligheterna vill jag lova, så därför känns det ännu lite bättre! Utöver det så har vi en städerska här nu, våran landlord vill att det ska vara snyggt och städat här (vilket jag vill också) så därför har han fixat så vi har en städerska här nu och vi betalar 140 kronor var och då städar hon hela huset! Så när jag kom hem från skolan och möttes utav ett nystädat hus så blev dagen bara ännu bättre! Hallelujah moment med andra ord. 

Något mer roligt som har hänt idag är att jag har fått reda på är ett stort event här på söndag, eller det är egentligen inte här utan på USCB, vilket är det stora universitet som ligger ett par mil bort. Där i fall ska studenter på söndag natt koppla upp sig via typ Skype och prata direkt med studenter ifrån Irak, de ska hålla en fredliga diskussion och bara fråga lättsamma frågor men ändå ta upp problem och olikheter. Vi fick se ett klipp ifrån hur det hade gått till förra året och det var så häftigt att se hur de irakiska studenterna pratade om vad de egentligen tycke om amerikanare och om kriget osv. Så därför så tänkte jag och en annan tjej åka dit på söndag, det börjar inte förens klockana 10 på kvällen och håller på en bra bit in på natten (på grund utav tidsskillnad) men det får det vara värt! Jag tror att det kommer bli en grym upplevlse och jag lovar att berätta allt för er sen hur det var!


Så just nu leker livet och jag bara njuter! Life is good!!!!! 


PUSS på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards