California Dreamin'

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Clara Olsson - 4 mars 2012 07:19

Vilken rolig dag jag har haft idag, mer sånna dagar! Det första jag gjorde var skolprojektet, ni vet det som jag pratat om flera gånger i veckan? Vi har ju varit iväg och skjutit med riktiga vapen. Och ja vad ska man säga om det, det var en häftig upplevelse men det är inget jag känner för att göra igen. Jag tyckte att det var lite obehagligt med vapen och tyckte att det var obehagligt bara att hålla i det och veta att man kan döda en människa med ett sådant. Så jag tog det därför väldigt försiktigt, jag sköt mina skott men sen kände jag mig nöjd. Medan de andra bara ville skjuta mer och mer, så jag stid där vid sidan och skrattade åt dem. De tyckte verkligen att de var skitroligt så det var roligt att se deras entusiasm. Och vi hae väldigt bra gemenskap i gruppen så det var roligt, se var det givetvis roligt att umgås med bara amerikanare också! Det roligaste var nog när de under bilturen klagade över hur dyr bensinen har blivit här, vilket är ett skämt. Bensinen här är fyra gånger så billig som i Sverige och de trodde knappt på mig när jag berättade det. Men ändå fortsatte de att klaga över hur dyrt det var haha, de skulle inte överleva länge i Sverige ;)

Har mängder med bilder ifrån dagens skjutning i mobilen, men har inte hunnit/orkat lägga in de bilderna än, så ni får nöja er med denna så länge. 



När jag kom hem ifrån skjutningen så hoppade jag i princip direkt i bikini då vädret var AMAZING! 24 grader och strålande sol. Jag och Rebecka traskade ner till tjejerna som låg vid poolen på ett lägenhetskomplex bara några hundra meter ifrån oss. Där låg vi i drygt 2 timmar, snackade skit och mådde bra. Vi kom sedan fram till att vi ville gå ut och käka, så vi tog oss hem och gjorde oss i ordning och sen möttes vi upp igen och gick ut och åt nere vid hamen. Supermysig middag och supergod mat. Efter det skulle de andra festa men jag lyssnade på min kropp och på mitt huvud, jag vet ju själv att jag inte ens är sugen på att festa så varför då göra det? Sen vet jag att jag kommer tacka mig själv imorgon. Så jag traskade hemåt istället, kokade te och tittade på Björn Gustaffsson DVD:n. Skönt med lite egentid och otroligt skönt att inte festa. Jag överväger strongt att forsätta på samma spår och inte festa innan vi drar till Mexico, men vi får se hur det blir. Dyker det upp något roligt så är det klart att jag vill vara med, men om inte kan jag lika gärna ta det lungt..


Nu ska jag ta och krypa ner under mitt gosiga täcke, ska bara avsluta konversationen med Ida först. Hon befinner sig i Thailand vilket gör det helt omöjligt för oss att skypa med varandra på grund utav tidsskillnaden. Vi har försökt i tre veckor utan att lyckats, men nu fick vi äntligen ihop det, dock fungerar det inte att skypa för hennes internet är för dåligt, men vi kan i alla fall prata på facebook, alltid något. Sjukt att vi är på helt olika sidor av jorden!

   

Men oj vad jag sakna henne! Och oj vad jag tycker det är roligt att vi fortfarande är vänner, vi har kännt varandra sen vi var ett år <3 så vi känner verkligen varandra, utan och innan vilket jag gillar. jag kan vara mig själv till 110 %!

Ovido - Quiz & Flashcards