California Dreamin'

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Clara Olsson - 5 oktober 2011 06:23

Fick en liten dos av hemlängtan alldeles nyss, satt inne och läste några av mina vänners bloggar, tittade på bilder på dem och på oss tillsammans och insåg då hur mycket jag faktiskt saknar dem och hur mycket jag saknar min familj, min mormor och morfar, morbor och gammelmoster och alla andra som nu läser den här bloggen, så nu vet ni det allihopa, jag saknar er och tänker på er! <3

Utöver människorna så saknar jag även mitt rum, min säng, min toa och min älskade lilla katt. Men om drygt en vecka är det bara två månader tills jag kommer hem, det är helt stört vad tiden går fort.

Och precis som jag har nämnt förut så kommer min mamma och mormor hit, nu om bara en ynka vecka och ni skulle bara veta vad jag längtar!! Jag ska krama dem så mycket som det bara går och jag ska även försöka plugga så mycket som det bara går nu i helgen och i början på nästa vecka så att jag inte behöver göra så mycket när dem väl är här, för jag vill ju hinna spendera så mycket tid som möjligt med dem!

Utöver det lilla bakslaget som jag fick här alldeles nyss så fick jag även ett annat bakslag igår, vad gäller den där uppsatsen. Jag berättade ju för er förra veckan om hur mycket jag hade slitit med den, ansträngt mig för att hitta bra argument och för att skriva precis som han ville ha den. Men nej, det var ändå inte bra, snarare uruselt. Visserligen var jag långt ifrån den enda som fick dåliga kommenterar på uppsatsen så det tyder ju bara på att han är jävligt hård. Men samtidigt tycker jag inte att han är rättvis heller, det han bedömer på är struktur på uppsatsen, grammatik och syfte och på de tre punkterna tycker jag syfte borde vara det viktigaste. Visst jag förstår också att strukturen i uppsatsen är otroligt viktig och likadant grammatiken, eftersom att uppsatsen blir svårläst annars, fine men vad hände med innehållet då? Det som faktiskt står i texten som nu råkade vara två paragrafer istället för en (fel struktur). Jag tycker själv att jag har dragit bra slutsatser, analyser och har bra och stabila argument men det får man inte alls cred för. Så nu ska jag korta ner hela uppsatsen, för han tyckte nästan att jag hade ansträngt mig för mycket? Skrivit för mycket som det kändes som att han inte ens orkade läsa, utan därför bara sa att strukturen var dålig. Jag ska inte skriva mer om det här nu, för jag skulle kunna hålla på i evigheter, men jag kan inte annat än erkänna att jag är lite förbannad över hans sätt att gå igenom min uppsats. Men what to do, det är han som är min lärare så det är väl bara att försöka göra som han säger, även om jag fortfarande inte riktigt förstår vad han menar men bättre lycka nästa gång eller något i den formen.


Nu ska jag ta och krypa ner under täcket för imorgon är det fullt schema, skola, gym, stan, handla och sen montera upp sängar och tv. Vi hörs mer under morgondagen!


puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards