California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Every picture tells a story

Av Clara Olsson - 14 mars 2012 04:03

Har tagit lite bilder med mobilen senaste veckan men jag insåg nu att jag aldrig har visat dem för er. Så därför får ni nu ett helt gäng bilder ifrån föregående veckor..


 

Fina omklädningsrum på Victoria's secret, inne i omklädningsrummet har de en ringklocka också som man ringer på om man vill ha hjälp, hur smidigt är inte det på en skala? speciellt på en underklädesaffär, det är ju inte direkt så att man springer ut i bh och trosor och plockar fram en annan storlek. Kommer verkligen att sakna Victoria's secret när jag åker hem!

 

Fruktansvärt god thaimat på ett thaiställe nära oss

 

Fin utsikt ifrån bibloteket 

 

Mysig ost och vinkväll hemma hos en kompis till oss för några veckor sedan

 

Det här är så amerikanskt, vart i Sverige säljer dem basketkorgar i affären!?

 

Jag och några utav mina närmsta vänner på skolan en lördagskväll, vi skulle precis ut och käka middag  


En solig dag vid poolen med Rebecka och Sara  


 

Kvällspromenad med Sara, östra delen av campus

 

 

En solig dag på campus  

Ännu en solig dag på campus (det är nämligen ganska vanligt)  

Morgonpromenad och starbuckskaffé, just den här morgonen var det 25 grader varmt 

 

Solig dag på stranden, mitt ansikte ser otroligt underligt ut men det är bara för att jag kisar mot solen

I lördags var det någon typ utav marknad på skolan, vi kände knappt igen oss 




Skulle nästan kunna var ett vykort, jag fattar fortfarande inte att jag bor här

    

Skolans idé om säkerhet, istället för att göra hela Santa Barbara säkrare (mer gatuljus, nattbussar osv) så har skolan placerat ut dessa stolpar lite överallt på campus. Om man känner sig rädd så ringer man på klockan så kommer det någon och hämtar upp en och skjutsar en hem. Problemet är bara att dessa bara är utplacerade på skolan? Vad händer om jag är ute och känner mig rädd någon annanstans då? Är det inte bättre att satsa pengar på att lysa upp hela Santa Barbara med gatulysen och sätta in bussar nattetid, istället för att bygga säkerhet inom ett område. USA har verkligen lite underliga idéer ibland..

 
 
Emma

Emma

17 mars 2012 19:02

Hej Clara!

Har lite frågor till dig, vad pluggar du och hur gick du till väga för att komma in på skolan? jag har varit i usa 3 gånger, cali i höstas och santa barbara var helt klart favoritstället. ÄLSKADE DET. har funderat på att åka dit och plugga jag också men vet inte riktigt hur det går till, vad det kommer att kosta, boende och så vidare, vore snällt om du gav lite tips om hur det är och om du rekommenderar det. Kram kram!

http://cozie.se

Clara Olsson

18 mars 2012 21:39

Hej Emma!

Vad roligt att du har tankar på att åka hit och plugga! Jag pluggar som du kanske vet på SBCC, Santa Barbara City College. Jag är bara här i ett år och åker alltså hem i början utav juni, så eftersom att jag inte ska ta något degree eller liknande så har jag valt random kurser, kurser som intresserar mig. Förra terminen läste jag mest engelska och den här terminen kör jag kommunikation och lite mera engelska. Jag är supernöjd med kursvalen och jag har lärt mig fruktansvärt mycket!
Jag åkte hit via en Kilroy, som är en reseorganisation. De hjälpte mig med hela ansökningsprocessen och alla tusen frågor som jag hade om kursval osv. Så om du är intresserad kan du ta kontakt med dem, eller en annan organisation som heter Blueberry, som också ska vara bra. Åk inte med IBS bara, det är waste of money!
Terminsavgiften är ligger ungefär på 23 000, och sen får du lägga till en hyra på typ 4000-5000 i månaden (det är sjukt dyrt att bo här) sen tillkommer ju matkostnader och sånt.
Men även om det låter som mycket pengar så kan jag säga att det är så värt det. Det här året är det bästa i mitt liv. Skolan är toppen och läget är underbart (precis vid havet) så vi lär oss hur mycket samtidigt som vi har hur roligt som helst. Jag har träffat fruktansvärt mycket roliga människor och varit på så många roliga fester. Så jag rekommenderar dig absolut att åka, du kommer inte ångra dig! :)

Du kan maila om du har fler frågor, claraeolsson@gmail.com

Hoppas du fick lite svar i alla fall!

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards