California Dreamin'

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Clara Olsson - 13 september 2010 21:27

Första dagen på Transportsyrelsen är avklarad och än så länge känns det bra. Vi har suttit och lyssnat av andra medarbetare på kundtjänst hela dagen och redan efter första samtalet så insåg jag att det är vääääldigt mycket att lära sig. Det är mängder med olika program och koder som man måste lära sig och efter idag känns det i princip som en omöjlighet. Jag har verkligen svårt att se mig själv öppna alla dessa miljontals program, knappa in koder och göra detta samtidigt som jag svarar på några mejl (något som de andra medarbetarna lyckades med ständigt). Men jag får hålla tummarna för att jag får lite bättre koll på allting imorgon (innan vi blir inkastade i telefon).

Annars verkar jobbet helt underbart! Mycket härliga människor och jag tycker att det verkar roligt att hjälpa kunder på telefon (så länge jag vet hur jag kan hjälpa dem).

Efter jobbet så åkte jag och Ninni (hon har också börjat på transportsyrelsen tillsammans med mig) och tränade. Skivstång stod på dagens program och jag kan lova er att jag inte kommer att kunna röra på mig imorgon, men det är morgondagens problem. Just nu är jag bara glad över att vi är igång, både med jobb och träning, om ni frågar mig hur allt känns om två veckor så är jag kanske inte riktigt lika entusiastiskt. Men just nu leker livet, så varför inte njuta?


Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa min Cosmopolitan som damp ner i brevlådan idag. Imorgon bitti vankas ännu mera utbilding!


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards