California Dreamin'

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Clara Olsson - 18 september 2010 18:09

Morondagens humör har släppt en aning och just nu känns livet aningen ljusare, skönt det.

Dagen har spenderats med Emma, vi var hemma hos henne en stund och tittade på hennes underbara lägenhet. Sen tog vi oss vidare till Marieberg där vi drog runt i några timmar, tittade i lite affärer och åt lite lunch. Vi fick även världens impuls och kände oss tvunga att köpa en trisslott, för någonting sa oss nämligen att vi skulle vinna stora mängder pengar. Så vi började planera vad vi skulle göra för pengarna och bestämmde oss ganska så snabbt för att vi inte skulle spendera lördagskvällen i örebro. Nej vi skulle sätta oss på ett tåg, antingen till Stockholm eller Göteborg och sedan skulle vi smälla till med världens utgång.

När vi väl kom till affären så plockade jag på mig lite godis och tuggumin och vad tror ni att vi glömde? Den där jävla trisslotten. Om jag öppnar tidingen imorgon och läser att någon har vunnit på en trisslott från Coop Forum på Marieberg då vet jag inte vad jag gör.


Nu väntar snart chili con carne och vitlöksbröd, efter det blir det film och godis. Lördagsmys på hög nivå med andra ord.


Hoppas ni får en underbar kväll allihopa, kram!

Av Clara Olsson - 18 september 2010 10:51

Jag vaknade upp av att regnet smattrade utanför fönstret. Jag insåg att det är lördag och att jag borde vara glad, men det är jag inte. Jag vet att jag har sagt det här förut, men jag kommer att säga det igen. Jag vill inte ha höst, jag vill verkligen inte. Jag vill inte ha mörker och kyla. Jag är inte sugen på att kura ihop mig i soffan och dricka te och titta ut genom fönstret och bara se en massa mörker. Jag vet att jag aldrig kommer att kunna påverka vädret och inte heller årstiderna. Därför är det bara för mig att bita ihop och rota fram höstkläderna som just nu ligger längst in i garderoben. Det gäller helt enkelt att anpassa sig, att vända kappen efter vinden. Trots att det tar emot, riktigt mycket!


Det här är en bild från när Dohn fyllde 18, vilket alltså är ungefär för ett och ett halvt år sedan. Vi drog på henne en ögonbindel och satte henne på en buss mot friskis och svettis, där hon iklädd rosa trikåer och en röd tishirt fick genomföra ett gympapass. Det var höst, kallt och grått, men då var vi glada ändå. Det är jag inte nu!  

Ovido - Quiz & Flashcards