California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

FÖRLÅT!

Av Clara Olsson - 22 oktober 2011 00:27

Nu är det över en vecka sedan jag bloggade och jag får be om ursäkt, allt är på grund av att mamma och mormor har varit här och jag har prioriterat att vara med dem och därför har bloggen hamnat i lite i klämm. Men nu har de åkt och därför så nu är allt som vanligt igen, vilket betyder minst ett inlägg varje dag!

Men om vi ska ta det hela från början nu då, så landade mamma och mormor här i SB förra onsdagen och det var helt fantastiskt roligt att träffa dem. Det kändes så overkligt att se dem och att få krama om dem, samtidigt som det var helt underbart! Vi gick ut och åt och pratade massor, sen ville då såklart sova tidigt så därför blev de ingen sen kväll. Torsdag blev även det en relativt lugn dag, den dagen var det helt fantastiskt bra väder så därför låg vi bara vid deras pool och njöt av sol och bad och så gick vi ut och åt på kvällen. Sen hann vi även hem hit så jag fick visa dem vårat fina hus som de älskade och trots att jag har förklarat flera gånger hur nära jag har till skolan så blev de förvånade över hur nära det faktiskt var. 

På fredagen hade vi hyrt bil så drog vi iväg till Santa Monica och åkte en liten omväg för att få köra på high way number 1, vilket var hur fint som helst utsikten var helt fantastisk! Väl framme i Santa Monica käkade vi på Bubba Gump restaurangen (riktigt häftig restaurang) och sen tittade vi lite på piren innan vi landade på stranden. Kvällen spenderades sedan hemma på mamma och mormors hotell med hämtmat. Lördagen fortsatte på ungefär samma sätt och vi rullade iväg med bilen den dagen också och då var Rebecka med också. Först på programmet stod L.A och Hollywood, jag har ju varit där tidigare men det var lika häftigt den här gången. Vi fotade stjärnorna, Hollywood-skylten och kändisarnas händer. Efter det tog vi oss vidare mot IKEA eftersom att jag och Rebecka ville köpa lite grejjer till vårat rum. Kvällen blev lugn, hämtmat igen dock här hemma istället. Söndagen började på samma sätt, i bilen utan Rebecka utan bara jag, mamma och mormor. Vi började på en outlet och handlade lite skor och sånt, sen tog vi oss vidare till min amerikanska familj där det bjöds på brakmiddag och det var hur gott som helst. På kvällen lämnade vi tillbaka bilen som vi hade hyrt och sen åkte jag hem till mig och de till sig. På måndagen hände det inte alls särkilt mycket, jag var tvungen att plugga så de passade på att titta lite på stan. På kvällen efter min kvällslektion sprang jag bort till deras hotell där de hade dukat upp ost, kex och bröd och de var hur gott som helst, sen sov jag över där. På tisdagen gjorde vi stan tillsammans och vi började med att äta frukost på stan, de åt pannkakor och jag min älskade youghurt med Granola, gud vad jag kommer sakna det när jag kommer hem! Sen shoppade vi loss ordentligt vill jag lova, jag fick med mig hela tre varma koftor vilket tyvärr börjar behövas här nu eftersom att kylan börjar komma, dock inte alls som i Sverige, det kanske är 14-16 grader om dagarna och 10-12 på kvällarna, helt okej ändå! Efter all shopping tog vi och åt en god lunch och sen åkte jag hem för att hinna till kvällslektionen. På onsdagen möttes vi upp på stan, shoppade lite mer och åt lunch tillsammans. På kvällen blev det restaurang som en fin avslutning på en fin vecka. Och igår åkte de hem, så då fick jag ta avsked igen. Men nu vet jag ju att jag träffar dem snart igen, vilket känns bra!

Hur som helst har veckan varit grym och det känns toppen att ha fått träffa dem och spenderat lite tid tillsammans med dem, nu kan jag leva på det ett tag.

Här kommer lite bilder från veckan

                               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards