California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Som jag saknar er!

Av Clara Olsson - 31 oktober 2011 05:53

Nu har jag varit borta i tre månader och tiden har rullat på fort som tusan. Till en början var det sådana otroliga intryck, först och främst en ny stad, en ny kultur och nya livsförhållanden. Och sen utöver det nya människor, som det givetvis tog ett tag innan man kom nära och lärde känna på ett annat plan. Nu har livet här stabiliserats och jag tror att det är först nu som jag har landat, det är först nu som jag inte går på helspin längre. Jag kan äntligen andas luften på ett annat sätt och känna ett annat lugn, vilket givetvis är otroligt skönt. Samtidigt som det är först nu, när jag äntligen har hittat lugnet som jag också börjar längta hem något otroligt. Jag sitter och tittar på bilder från i somras, på mig och på alla mina fina vänner som jag har där hemma. Bilder från när Ida tog studenten, bilder från när Madde och Verre fyllde 20 och bilder från midsommar med Linnea och Malin. Glädjen i bilderna syns så otroligt tydligt och jag kommer ihåg hur glädjefyllda alla dessa dagar var, hur roligt vi hade. Jag tittar på bilder från min avskedsfest och kommer ihåg hur tung den kvällen var och hur mycket det tog emot att säga hejdå till alla. Den där sista kramen som kändes så otroligt tung. Nu är jag snart hemma i Sverige, om en och en halv månad står jag på svensk mark och samtidigt som jag fullkomligen älskar livet i SB så kan jag inte annat än att vara ärligt och berätta att jag faktiskt längtar hem och att jag längtar hem till er alla underbara människor där hemma! Det värmer så att ni finns kvar där och jag är så otroligt glad över att jag har er!

             

 
 
Veronica

Veronica

3 november 2011 08:55

by your side no matter where we are in the world.

längtar efter dig,
ska bli så kul att höra om allt du upplever.
NJUT hjärtat.
snart ses vi <3

http://nothingarctic.blogg.se

Clara Olsson

3 november 2011 19:01

Ahw finis, du får mig bara att längta ännu mera!!! Men nu är det snart bara en månad kvar och sen blir det kramkalas vill jag lova!

Love

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards