California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Vad är det med mig?

Av Clara Olsson - 11 juni 2010 17:32

Jag vet inte vad som har hänt med mig men jag har blivit en riktig sömntuta och vill verkligen inte gå upp på mornarna längre. Alla ni som känner mig vet att jag är ruskigt morgonpigg och vanligtvis vaknar runt åtta och nästan hoppar upp ur sängen, okej det där var kanske att ta i men poängen är att jag i alla fall aldrig brukar har några problem med att kliva upp när klockan ringer. Men den senaste veckan har det verkligen tagit emot varje gång klockan har plingat till, jag har verkligen inte viljat gå upp, för jag har känt mig så ruskigt trött. Dock har jag tvingat upp mig själv eftersom att jag faktiskt har varit tvungen att jobba. Men imorgon bitti får jag äntligen sova ut och det ska bli riktigt skönt (jag är redan trött). Vem vet, jag kanske slår nytt rekord imorgon bitti och sover längre än elva? Då vet jag i alla fall några stycken som skulle tappa hakan.


Annars då, jag lever och jag jobbar. Idag har jag fått uppleva en ganska så annourlunda dag på jobbet eftersom att våran diskmaskin gick sönder, ni kan ju tänka er själva hur det går när diskmaskinen går sönder på ett café. Till att börja med diskade vi allt för hand men efter ett tag kom lite tekniker och bredde ut sig i diskrummet för att försöka få ordning på den där sabla maskinen så då fanns det inte längre någon plats att diska för hand. Så då fick vi köra på take away boxar och muggar till alla sallader, tårtor, mackor och dryck. När jag slutade vid fyra så hade teknikerna fortfarande inte fått igång den där sabla maskinen, men jag hoppas verkligen att de hinner lösa det tills imorgon. För en stressig lördag utan diskmaskin är ingen bra kombination.


Nej nu börjar det bli lite för långdraget här mina vänner, jag återkommer senare. Kram på er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards