California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Livet bara rusar förbi

Av Clara Olsson - 20 april 2011 20:44

Oj vad jag har blivit dålig på att uppdatera er, livet springer iväg från mig och jag hänger knappt med. Det är så himla mycket roligt som händer just nu, så jag skulle helst vilja hitta pausknappen, pausa livet ett tag och bara hinna njuta av allt underbart som livet faktiskt erbjuder. Men tyvärr har jag inte lyckats hitta den där pausknappen än, så just nu känns det som jag lever livet i en alldeles för hög hastighet och jag antar att det är därför som jag är dålig på att uppdatera er. Men jag lovar, jag ska försöka bli bättre!

Hur som helst så är det påskvecka och skärtorsdag imorgon (som om ni inte visste det liksom) och imorgon är det dags för min mammas 50-års fest. Vi blir drygt 60 pers och vi ska fira henne på stadsträdgården med god mat, härligt umgänge och bra musik. Och det allra roligaste är nog att mina småkusiner från Karlskrona kommer hit och älskar på över påsken, så det ska bli riktigt roligt att få träffa dem igen. Efter festen eller ja vi drar oss nog undan när festen börjar spåra och då tar vi oss (både Ida och Fanny är med på festen) vidare mot Satin för lite fortsättning på dansen där.

På fredag ska jag träffa Pernilla, äntligen hon ska ju ha barn i slutet av maj och jag måste erkänna att jag längtar. Ska blir så roligt att få träffa henne med en liten söt bebis, men till och börja med nöjer jag mig med henne och hennes stora mage :) Sedan fortsätter påskfirandet hela helgen, egentligen är väl påsk inte en så stor högtid, men just för att våra småkussar kommer hem så brukar vi fira lite extra. Sen måste jag ju erkänna att lite extra ledighet aldrig skadar!


Hoppas ni mår bra allihopa och ser till att njuta av påsken och den extra ledigheten som vi får på köpet! Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards