California Dreamin'

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Clara Olsson - 3 december 2011 19:59

Idag ska jag och Rebecka ut och julshoppa, något som jag har sett fram emot. Desto äldre man blir desto mer inser man att det faktiskt är precis lika roligt att ge som att få, nästan roligare ibland. Så därför är det alltid roligt att köpa julklappar till sina nära och kära. Något som tillhör till julshoppingen är såklart julfika, något som jag och mamma alltid brukar göra när vi julshoppar hemma. Det är så skönt att komma ifrån kylan och mörkret än stund så då springer vi in på något kaffé och dricker varm choklad och äter lussebullar. Dock tror jag inte att det är möjligt för mig och Rebecka idag, dels för att de inte har lussebullar här och sen känns det inte heller så lockande att dricka varm choklad när det är 23 grader varmt ute. Så vi slår kanske till på en isté eller något istället? Det är ju inte så dumt det heller!


Angående gårdagen så hade vi en helt underbart rolig kväll här hemma med bara de närmsta tjejerna. Det var jag, Rebcka, Sofia, Sara och Linda. Vi började med middag på ett thaiställe en bit bort, efter maten köpte vi med oss vin och åkte hem till oss och sen stannade vi här hela kvällen. Vi lekte charader och skrattade så vi dog, sjukt kul!!!! Sen hann vi även med ölspelet där vi tillsist hade så mycket regler så vi nästan fick skriva ner dem. Förstår att många av er inte vet vad ölspelet är men de har egentligen ingen betydelse, poängen var att varje gång någon av oss skulle dricka så var vi först tvugna att rimma, sen skulle vi ställa oss upp och dansa samt sjunga, efter det säga ett ord på spanska och sen göra ett djurläte. Detta skulle upprepas varje gång man drack, förstår ni hur roligt det såg ut? Jag skrattade så jag dog. Och sen charaderna efter det spårade som tusan. Men vi hade i alla fall en riktigt rolig tjejkväll!!


Nu ska jag ta och slänga på mig lite smink innan vi springer ner på stan.


Vi hörs senare!!


PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards