California Dreamin'

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Clara Olsson - 30 december 2011 16:11

Vilket fantastiskt år det har varit, jag vet knappt vart jag ska börja. Det har hänt så otroligt mycket det här året och jag är så otroligt glad över alla de stegen och valen jag har tagit de här åren. Visserligen var 2010 ett helt fantastiskt år också och då sa jag att det var det bästa året i mitt liv. Men nu måste jag säga att 2010 är det näst bästa året i mitt liv, 2011 vinner, tack vare USA och allt vad mitt halvår i Kalifornien har inneburit. 

Men hörni vet ni vad jag gör, jag kör på en lista för att göra det hela enklare och mer kortfattat, för annars kommer jag skriva en 5 sidor lång uppsats om allt som jag har hunnit med att göra 2011 och det orkar ju ingen utav er läsa. Så därför gör vi såhär..


2011, var året som jag

  • Jobbade gärnet på Transportstyresen och det var under våren 2011 som jag insåg hur roligt jobb jag hade och vilka underbara jobbarkompisar jag hade. Jag hade så sjukt roligt, dag ut och dag in.
  • I april fyllde mamma 50 och vi åkte iväg till Stockholm över dagen för att fira henne. Sen hade hon en stor fest för alla sina nära och kära, vi blev ungefär 60 personer och det blev en otroligt rolig kväll och jag höll mitt första tal någonsin, med lite darr på rösten visserligen men jag klarade det. 
  • I samma veva fick jag beskedet om att jag hade kommit in på SBCC, skolan i USA och så glad jag blev!
  • Efter det var det bara att dra igång med alla förberedelser, först på agendan stod visum, vilket var otroligt omständigt och trassligt. Men efter en hel dels fixande hade jag tillsist det där visumet i passet. 
  • I juni slutade jag på transportstyrelsen och det var ganska jobbigt att lämna det stället eftersom att jag trivdes så bra
  • Samma dag som jag slutade firade jag även 3 studenter, som var upp över öronen lyckliga över att skolan var över
  • Jag hade 4 underbara veckors semester
  • Jag åkte till Turkiet med mamma och pappa, där solade vi och badade och tog det bara lungt
  • Efter det åkte jag till Liseberg över dagen med ett gäng tjejer
  • Där någonstans hade jag även avskedsfest hemma hos Ida, det var en väldigt annorlunda kväll eftersom att det var så otroligt tufft att säga hejdå till alla fina vänner.
  • Den 27:e juli flyttade jag till Santa Barbara, Kalifornien, USA men det har väl ingen av er missat?
  • Jag hittade snabbt nya vänner och jag och Rebecka flyttade in i ett stort hus precis vid skolan med två amerikanska killar. 
  • Jag lärde mig spela Beerpong och Flip Cup och fick dricka öl ur röda plastmuggar
  • Det kändes helt plötsligt helt normalt att prata engelska
  • Vi åkte till San Diego
  • Jag simmade med delfiner
  • Vi hade kräftskiva i USA, 20 svenskar och 2 amerikanare som satt där med varsin hatt på sig och trodde vi var dumma i huvudet när vi sjöng "helan går"
  • Vi drog iväg till Las Vegas, ett gäng på över 20 pers, en helt fantastisk helg!
  • Jag har även firat Thanksgiving i USA, med Cameron och hans familj, de är så otroligt snälla och trevliga som tog emot oss och vi hade en underbar kväll
  • Sen har jag även hunnit med L.A, Hollywood och Santa Monica två gånger om
  • Jag kom hem ifrån USA och har ni firat jul & snart nyår här hemma i Sverige med nära och kära. Jag är väldigt glad över att jag åkte hem för det har varit så underbart att få träffa alla igen. 
2011, är ett år som jag sent kommer att glömma. Det är året som förändrade mitt liv, för all framtid. 
Här kommer några bilder för att sammanfatta året som gick:
Min underbart fina skola i Santa Barbara!
 
Där jag trivs så fantastiskt bra!  
 
Jag har träffat mängder med nya vänner!
 
Och lärt mig spela Beer pong! 
 
 
 
 
 
Och åkt till Las Vegas!  
Haft kräftskiva i USA 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det helt underbart att få åka hem över jul och träffa alla fina vänner igen!    
Ovido - Quiz & Flashcards