California Dreamin'

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Clara Olsson - 11 december 2011 20:42

I alla fall för det här året. Och ja vad ska man säga, det känns verkligen att det var sista helgen. De flesta slutade skolan redan i torsdags och många åkte därför hem direkt efter det. Och hem för de flesta studenterna här betyder någon annanstans i USA. Det är inte alls många studenter här som ursprungligen kommer från Santa Barbara, utan de flesta från andra platser i USA. Så redan i torsdags dog Santa Barbara en aning. 

Och i fredags sen så hade vi festen här, vad som var tänkt som en avslutningsfest. Dock var det ganska många som inte kom eftersom att många redan åkt hem. Men det blev lyckat ändå, de flesta som var inbjudna kom så det blev ganska mycket folk ändå. Alla i vita tröjor och alla sprang runt med spritpennor och skrev på varandra. Det var otroligt roligt och det roligaste av allt var att ta av sig tröjan när alla hade gått sen, först då kunde man se vad alla hade skrivit.

Gårdagen blev väldigt lugn, vi orkade inte riktigt göra någonting alls så vi blev kvar inne hela dagen, för trötta för att gå ut. Vid sju tiden kom Sara så då beställde vi thaimat och tittade på film. Runt halv elva kom Jacob så då spelade vi lite kort och sen fick han och Sara för sig att spela beerpong, vilket de också gjorde, en omgång sen tröttnade dem haha. Så vi gick tillbaka till köket där vi satt och pratade fram till ett. Sen ramlade jag ner i sängen och somnade på tre. 

Idag är det söndag och jag känner att jag behöver frisk luft, så jag tänkte ta mig ut på en promenad nere på stranden. Sen ska jag även hinna förbi stan en sväng och titta på lite mer julklappar. Till kvällen blir det nog film och frukt eller något liknande, vi är för sega för något annat. Imorgon väntar packning och tvättning, woho!!


Här kommer lite bilder ifrån i fredags


             

Ovido - Quiz & Flashcards