California Dreamin'

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Clara Olsson - 13 december 2011 07:24

Jag som har längtat hem så otroligt mycket den senaste månaden har nu drabbats av världens separationsångest. Visst jag längtar fortfarande hem, något så otroligt, mest efter alla underbara människor där hemma, men även efter mitt rum, den svenska maten och den svenska kulturen. Men ändå så är det tungt att lämna det här underbara stället, att lämna människorna, maten, kulturen, havet, stranden och värmen. Och framförallt det här underbara livet. 

Jag kände mig trött och seg igår och kände att jag behövde frisk luft, så då tog jag en lång promenad nere vid stranden och tittade ut över det klarblåa vattnet. Jag gick ut på piren, tittade på alla människor, på julpyntet och sen ställde jag mig på bryggan och bara njöt av utsikten. När jag kom hem sen kände jag mig som en ny människa, att bo vid havet är verkligen helt fantastiskt! På kvällen då kom Sara hit och mös och sen kom Jacob förbi en stund också. Alla bor ju inom 5 minuters avstånd här, så det är så mysigt att man bara kan springa över till varandra. Och idag avslutade vi med en middag på restaurang, dock kunde varken Matilda eller Rebecka och Sara och Linda hade ju redan åkt, så det blev jag och Sofia och 10 killar, men det dög hur bra som helst det också. Middagen blev hur trevlig som helst, både sällskapet och maten höll högsta standard. När jag gick från restaurangen brände det nästan till i mig, som en påminnelse om hur mycket jag älskar livet här, hur mycket jag gillar människorna som jag har lärt känna här. Jag är så otroligt glad över att jag kommer tillbaka hit, för jag är på långa vägar klar med mitt andra liv. 


Här kommer lite bilder ifrån igår

'

Det finns mängder med ekorrar en bit bort ifrån skolan 

Julpynt på vägen bort till stranden  

 

Lite konstverk på stranden

En liten flod på stranden

Piren  

  

Ute på piren  

 

Såg lite tufft ut det där, men han lyckades ta sig i båten


Julgran mitt ute på piren, precis vid havet

   

Här stod jag igår, och tittade ut över det stora blåa, en sådan befrielse. 


Men nu ska jag sluta tänka på det och istället fokusera på hur jävla roligt det ska bli att åka hem till alla er som jag har saknat så otroligt mycket. Det ska bli så härligt att få krama om er och att få somna in i min alldeles egna säng. Så nu säger jag hej till mitt första liv och hej till Sverige på torsdag syns vi igen!!


Ovido - Quiz & Flashcards