California Dreamin'

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Clara Olsson - 16 december 2011 06:22

Och hur underbart är det inte att vakna upp i sin egen säng!? Så fruktansvärt underbart! Vad som var ännu underbarare var att träffa mamma och pappa igen, jag började gråta när jag mötte dem på Arlanda. Att sedan komma hem och att gå in genom dörren gjorde bara saken bättre. Det är så härligt att vara hemma i vad jag ändå kallar mitt riktiga hem igen. Allt såg ut som vanligt, det enda som var skillnaden var att jag tyckte att allt såg mysigare ut, mer ombonat. Eftersom att jag är van med ett ganska så spartanskt hem, vita väggar, inga tavlor, inga blommor inga värmeljus, så kändes vårt hus ännu mysigare nu. Att titta i kylen var också fruktansvärt underbart och likaså skafferiet, svensk mat!! Att träffa min lilla tisse var också underbart, som jag har saknat den lille krabaten. 

Allt med att vara hemma är just nu underbart, jag svävar just nu på moln och älskar Sverige, Örebro och mitt hem mer än något annat just nu. Jag är så glad över att få umgås med mina föräldrar igen!

Om jag ska komma på något negativt så är det väl det där med jetlaggen, jag somnade halv nio på kvällen igår och då hade jag kämpat från klockan sex, då huvudet och kroppen började säga ifrån. När jag väl la mig på kudden halv nio så slockande jag på 30 sekunder. Och nu är klockan halv sju på morgonen och jag är redan uppe, jag kan inte sova längre. Visserligen har jag sovit i över 9 timmar men ändå, jag hade hoppat på att få sova längre än sex. Men men, jag är glad ändå, ska ligga kvar i sängen och titta på julkalendern och sen ska jag gå upp och äta frukost, svensk frukost!! Efter det ska jag fixa lite här hemma och sen ta mig bort till mormor och morfar för att hälsa på dem, vilket jag verkligen ser fram emot! Efter det ska jag möta upp mamma och åka och handla så jag får köra bil igen, det ser jag också fram emot haha. Kvällen tror jag blir ganska lugn, vi ska laga god mat här hemma och bara mysa. Imorgon däremot ska jag träffa alla fina vänner som jag har saknat något så otroligt, och så ska vi gå ut på krogen också, som jag har längtat efter det!!! Men en dag i taget, nu ska jag njuta av fredagen. 


Hoppas ni får en helt underbar dag också!!


PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards