California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Träningsglädje

Av Clara Olsson - 19 december 2011 21:50

Jag har ju tränat relativt mycket i Santa Barbara ungefär två till tre gånger i veckan sen jag kom dit. Dock har det blivit väldigt ensidig träning eftersom att jag bara har tränat på gym och inget annat, så det har varit samma sak varje gång. Därför har jag verkligen längtat efter att köra pass på friskis och svettis, riktigt svettiga gympa pass med musik som både gör en taggad och som får en att hitta takten. Det är också lättare och mer motiverande att träna hårt när man har en ledare i mitten som står och skriker på en att man måste jobba hårdare, det resulterar i att man också gör det. När man tränar själv är det svårare att hitta den motivationen. Så jag antar att ni redan nu förstår vart jag är på väg att komma med det här inlägget - att jag har varit iväg och tränat på friskis givetvis. Jag körde ett boxningspass med Emma och herregud vad jobbigt det var, jag hade blodsmak i munnen efter 15 minuter och då var det en timme kvar. Men som tur var så tog vi oss igenom passet tillsammans dock var jag helt skakig när passet var slut så jag sprang ut och köpte en jucie för att inte tappa blodsockret helt. Dock kändes det jäkligt skönt efteråt och boxning är så fruktansvärt roligt så det känns knappt som man tränar när man kör, sen går det ju alltid lättare när man har en vän som står och skriker på en när man kör, det ökar motivationen ordentligt. Så jag var jäkligt nöjd efteråt, känslan efter ett hårt träningspass är underbar. Sen kändes det jäkligt roligt att ha fått köra ett sånt pass som jag har saknat att köra, så nu är jag back on track och otroligt laddad för mängder med roliga pass. Sen ska fösöka köra lite hemma också eftersom att jag inte alltid hinner iväg på kvällarna. Så imorgon bitti blir det en ordentligt springtur, sen ska jag klippa mig och förbi optikern. Men först sängen, jag är dödstrött!


Puss och kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards