California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Julrush

Av Clara Olsson - 23 december 2011 10:31

Min mamma har kommit på den briljanta idé om att åka och julhandla innan alla andra gör det, vilket alltså betyder att vi ska vara på ICA Maxi klockan åtta, dagen innan julafton. Det är tredje året med denna "traditionen" om man nu ska kalla det för tradition och jag vet inte om jag gillar den eller inte. Visst jag gillar idén om att handla när ingen annan gör det, men samtidigt så är det väldigt tidigt. Jag som för första gången den här veckan sov imorse blev inte allt för glad när klockan ringde vid sju. Men nu är klockan halv elva och vi är i alla fall hemma igen. All mat är inpackad i kylen och nu väntar nästa uppdrag, julstädning. Så det är bara att dra igång med det (trots att mina ögon vägrar hålla sig öppna) efter det ska vi färga hår, kläa granen, baka knäk och annan choklad och sen ha våran mini julafton här hemma. Vilket betyder att det bara är jag mamma och pappa som äter ett mindre julbord och ger varandra varsin julklapp. Sen imorgon är det "stora julafton" vilket låter som något riktigt stort, dock stämmer inte det, vi är ynka sju personer på julafton, men det räcker gott och väl. God mat och mysigt umgänge, det är alltid ett vinnande koncept. 

Men det är ju först imorgon, nu ska jag köra vidare här hemma, julstädning var det dags för. Och det hela blir inte direkt bättre utav att jag har en träningsvärk som heter duga. Passet igår var helt sjukt jobbigt och jag trodde gång på gång att jag skulle svimma ihop, men som tur var hade jag med mig Emma så vi peppade varandra. Men när passet var färdigt så var jag genomsvettig och heeeelt slut i varenda muskel, så det vore väl nästan underligt om jag inte hade träningsvärk idag. Frågan är bara hur illa det är imorgon då? Träningsvärken är ju värst två dagar efter passet, så jag antar att det här bara är början, imorgon blir jag väl kvar i sängen hela dagen då haha ;)


Vi hörs mer senare under dagen mina fina vänner!



PUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards