California Dreamin'

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

GOD JUL!

Av Clara Olsson - 24 december 2011 10:48

Egentligen är jag inte så mycket för det där med traditioner, jag tycker oftast inte att de är så viktiga och oftast är det helt okej för mig om man ändrar dem, eller kanske förnyar dem. Men det finns några traditioner som jag vägrar ändra på och en av de traditionerna är vårt julfirande, som enligt mig inte för göras på något annat sätt. För det första så firar vi precis som jag sa igår "lilla julafton" som igår, dagen innan julafton och då bjuds det på ett litet julbord och alla i familjen får varsin present, så har vi alltid haft det och enligt mig ska det också fortsätta så. 

Vad gäller självaste julafton så har jag de senaste fyra åren varit ute och sprungit på julaftons morgon, just för att både julfrukosten blir godare men också för att man känner sig mer värd julmaten sen. Så jag har sprungit både i snö och halka bara för att det helt enkelt måste göras. Idag var det dock perfekt springväder vilket gjorde att springturen gick relativt enkelt. När jag kommer tillbaka så duschar jag givetvis och sen äter vi julfrukost framför julkalendern. Julfrukosten består som vanligt av alla rester från gårdagens julbord, samt julbröd, juice och det bästa av allt varm choklad med vispgrädde. Det är enda gången på året som jag dricker det och därför är det dubbelt så gott just idag. Sen äter hela familjen frukost tillsammans och tittar på julkalendern, som i år var helt fantastiskt bra, bästa på länge. Efter frukosten brukar jag oftast dra mig in på mitt rum, titta lite på tv och bara ta det lungt, innan vi klockan två äter lite jullunch och sen tittar på Kalle. Först efter Kalle åker vi till mormor och morfar där vi sedan firar stora julafton, med allt vad det innebär och sen brukar vi komma tillbaka hem runt tio elva på kvällen. 

Det är min julafton och har alltid varit och kommer så i år också att vara. Traditioner är till för att följas och varför rubba på ett vinnande koncept? 


Förövrigt så kan jag berätta att jag fick Solsidan säsong två igår kväll och imorse i julstrumpan fick jag en trisslott, en chokladtomte och en ny bok av Mia Skäringer. Stort tack!


GOD JUL PÅ ER! Hoppas att ni får världens underbaraste dag och glöm inte bort att ta hand om varandra och ge varandra mycket kärlek just såhär på julafton!!


PUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Clara Olsson - 26 augusti 2012 19:46

Förlåt, jag vet att jag trasslar med er ofta och byter blogg hela tiden, men jag vet att det finns bloggar som är bättre än denna jag har nu och framförallt snyggare vad gäller layout och nu har jag hittat en annan favorit, nämligen tumblr. Detta inn...

Av Clara Olsson - 25 juni 2012 19:35

Jag lovade ju er att jag skulle fortsätta underhålla den här bloggen, vilket jag fortfarande står fast vid. Dock känner jag att mitt liv är ganska så enformigt just nu och det finns inte alls mycket att skriva om, och efter att ha skrivit konstant i ...

Av Clara Olsson - 13 juni 2012 18:54

Hej!   Först och främst tänkte jag klargöra några saker, eller egentligen en sak, den här bloggen har under det senaste året handlat om mitt liv i USA, dock är det ingen USA blogg utan jag kommer fortsätta skriva trots att jag är hemma i Sverige ...

Av Clara Olsson - 10 juni 2012 18:46

Det var knappt en vecka sen jag kom hem, men ändå känns det som att jag har varit hemma i evigheter, är inte det underligt? Hur som helst så har jag snabbt aklimatiserat mig och kommit in i den här vardagen och än så länge måste jag säga att jag gill...

Av Clara Olsson - 4 juni 2012 18:58

Hej och förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering sen hemkomst men jag har haft fullt upp med att umgås med familj och vänner och såklart att äta svensk mat i mängder. Men nu efter att ha varit hemma i drygt 4 dagar så börjar jag landa och jag börjar...

Ovido - Quiz & Flashcards