California Dreamin'

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Clara Olsson - 18 januari 2010 15:23

Känns grymt långt bort, jag vet! Men idag fick jag i alla fall ta ett litet steg i rätt riktning, för jag har nämligen beställt min studentmössa! Efter några vilda diskussioner i klassen så kom vi slutligen fram till att det smidigaste är att låta alla fixa sina egna studentmössor och själva bestämma över vad man vill att det ska stå på dem osv. Så fort vi hade tagit beslutet så gav vi oss iväg till Törnquist för att börja kika och kanske beställa. Vi prova en hel del olika storlekar innan vi tillslut bestämmde oss, sedan var det bara det lilla problemet över vad som skulle stå på mössorna som återstod. Men efter en hel dels trasslande så bestämmde jag mig i alla fall för att det på framsidan ska stå Clara - Sam Idrott och på baksidan ska det stå 2010 och sedan över det ska det stå Virginska SPIC7. Min mössa gick på hela 590 kronor, vilket var det dyraste alternativet men det struntar jag faktiskt i. Jag tar studenten en gång i hela mitt liv och då ska jag banne mig ha den mössan som jag verkligen vill ha. Så nu känner jag mig i alla fall toppen nöjd och när mössan kommer v.11 så ska ni få se resultatet.


När jag kom hem från skolan så hittade jag min fotobok från Kreta som jag har beställt. Jag tycker att det är fantastiskt tråkigt att man nuförtiden bara har alla bilder på datorn, det är såklart super smidigt på alla sätt och vis men det är inte alls lika roligt att sitta och titta på bilderna på datorn som att titta på dem i ett fotoalbum. Så därför har jag gjort en fotobok från Kreta i somras där jag och Jens spenderade en vecka tillsammans. Och så här snygg blev den!


     


Nu är det dags att återgå till de desperata hemmafruarna, efter det kyckling lasange och sedan träning.


Love  

Ovido - Quiz & Flashcards