California Dreamin'

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Clara Olsson - 23 januari 2010 18:30

Åh vilken skön dag jag har haft idag. Till att börja med så vaknade jag med Jens bredvid mig, det är dock viktigt att pointera att det var jag som vaknade och inte han. Så jag tog en dusch och tittade på ett avsnitt av de desperata hemmafruarna innan jag tillslut tröttnade och väckte honom, vid tjugo i tio. Vi käkade frukost och tog det lugnt en stund innan vi gav oss iväg bort mit Vinterstadion där vi skulle kolla på hockey (det var absolut inte min idé) som tur är så är min pojkvän väldigt snäll så han gick med på att bara se en period av matchen, tack och lov för det! Sen tog vi oss upp på stan för att titta runt lite samt äta lunch. Jag själv hade tänkt shoppa lite eftersom att jag faktiskt har lite pengar kvar än samt att en lön på x antal tusen rullar in på måndag. Men jag hittade ingenting, inte ett skit. Är inte det tyiskt, när man väl har pengar och kan shoppa nej då hittar man inget? Men när man inte har pengar och verkligen inte ska shoppa, då finns det hur mycket som helst, det är bra konstigt det där! Men hur som helst så drog vi i alla fall runt på staden en stund, käkade lite ceasarsallad samt köpte en herrans massa godis. När vi var färdiga på stan så åkte vi hem till Jens och jag hittade genast till sängen där jag la mig och somnade ganska fort, när han väckte mig och berättade att klockan var halv sex så kändes livet riktigt tungt. Jag hade gärna viljat ligga kvar där och sova lite till, men då hade jag vaknat vid två-tre inatt och varit pigg som tusan och hur bra hade det varit?


Nu är vi i alla fall hemma hos mig och det vankas mat när om helst, ungstekt lax och pressad potatis, inga fel alls! Efter det är det dags att ta tag i godispåsen samt se robinson, imorgon vankas jobb. Ha en trevlig kväll allihopa:)


Love

Ovido - Quiz & Flashcards