California Dreamin'

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Clara Olsson - 27 januari 2010 15:22

Hörni jag har kommit på vad jag ska göra i höst, jag ska åka iväg och jobba som reseledare. Jag älskar att resa, jag trivs i värmen och framförallt - jag älskar att jobba med människor. Att jobba som reseledare har varit en dröm sen jag var liten men nu när jag började tänka efter så varför ska jag inte dra iväg redan i höst? Efter att den tanken slog mig för ungefär två timmar sedan har jag redan hunnit börja kolla runt bland de olika researrangörerna och det gjorde mig bara ännu säkrare på min sak. Det som krävdes för att få söka var gymnasieexamen, körkort, goda kunskaper i både svenska och engelska, arbetslivserfarenhet, ett tidigare jobb inom service eller resebranschen samt ett otroligt glatt humör och en härlig inställning. Och jag skulle nog vilja säga att jag har gjort allt det där, studenten har jag tagit om några månader, svenska pratar jag flytande, engelska har jag läst sen jag gick i trean samt en månad i USA, jag har jobbat sen jag var 15 dock inte heltid men 4 år, de måste ju räcka, körkortet ligger i plånboken och ett bevis på att jag har jobbat inom ett service jobb är inte speciellt svårt att få fram då jag har och jobbar fortfarande på Bara Vara. Den där biten med en härig inställning och ett glatt humör tror jag att alla min nära vänner också kan kryssa för då jag nästan ibland blir anklagad för att jag är för positiv och jämt glad. Så summan av kardemumman är att reseledaryrket helt klart skulle passa mig och vad tusan skulle hindra mig från att dra i höst? Ja inte tusan är det gamla skruttiga Örebro i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards