California Dreamin'

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Clara Olsson - 2 juni 2011 19:17

Drar mig för andra dagen i rad upp mot stan och sommarens andra hem - satins uteservering. Idag blir det EN öl med Ida, tror ni själva på det? Jag tror att hon som minst kommer beställa in två. För min egen del känns det lite som att en tredjedel av min lön går direkt till det där stället, varje gång jag går in och tittar på mitt kontoutdrag så är det Satin som dyker upp mest, vilket kanske inte är så konstigt för de är ju faktiskt sommarens andra hem och deras uteservering är helt underbar, så en sån här kväll när solen och värmen är på våran sida och jag i princip är ledig imorgon (jobbar bara i fyra timmar) så kan jag inte se en bra anledning till att inte göra ett besök där. Och som jag alltid brukar säga, man lever bara en gång!!

Av Clara Olsson - 2 juni 2011 13:25

De var några killar som pratade om det på stan igår och jag kan inte annat än hålla med. Eftersom att de var så himla fint väder igår (plus att vi var lediga idag) så bestämde jag och Madde oss för att ta ett glas på Satin. Vid halv tio mötte vi upp Malin och Linnea och ett gäng andra tjejer och eftersom att dem skulle vidare till Strömpis så hängde jag på, Madde var tvungen att springa till bussen. När vi kom till Strömpis var klockan fem över tio och då var det säkert 60-70 meter lång kö och nej jag överdriver INTE. Det var kö över hela bron fram till slottet där kön började ringla sig runt torget och då var klockan fem över tio? Tjugo över tio hade vi rört oss tio meter och då kom vakten fram till oss och sa att de var fullt och att de inte skulle släppa in mer folk på ett par timmar. Så vi gav såklart upp, som tur var hade jag knappt druckit någonting och var inte jättetaggad heller, så de gjorde mig inte så mycket att vi inte kom in. De andra stackarna som var riktigt laddade tog sig vidare till Ritz där det i princip var samma problem. Jag och Linnea gick då tillbaka till Satin och satt där i någon timme till innan vi tog oss hem. Så det blev en lugn och skön kväll ändå, men jag är fortfarande helt förvånad över hur mycket partymänniskor det verkar finnas i Örebro. Att det är fullt på Strömpis kvart över tio gör mig verkligen förvånad, så jag kan inte annat än hålla med killarna "sen när blev Örebro en storstad"?

Ovido - Quiz & Flashcards