California Dreamin'

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Clara Olsson - 3 juni 2011 20:02

Vädret har varit grymt precis hela dagen så jag har passat på att sola, eller ja i alla fall i några timmar. Jag slutade ju jobba vid kvart över tolv och då sprang jag därifrån och vidare till systemet och sen direkt hem till trädgården och solsängen. Dock insåg jag ganska så snart att det var alldeles för varmt att ligga i trädgården så jag hoppade istället in i bilen och tog mig bort till Leken och hängde med Ida och hennes klasskompisar och där var det betydligt mycket behagligare. Så vi solade, badade och käkade melon, precis som man ska göra på sommartid med andra ord. 

När vi kom hem så bytte vi i princip bara om, sen åkte vi upp på stan för att kolla på Risbergskas bal. Och efter det tog vi oss tillbaka hem. Ida ska ut med sin klass, vilket inte känns helt fel med tanke på vädret men jag känner verkligen att jag inte orkar ta mig ut. Jag har hängt på Satins uteservering de senaste två kvällarna och imorgon ska jag på inflyttningsfest hos Madde, mitt huvud och min kropp säger ifrån (kan visserligen ha att göra med för lite sömn också) men en filmkväll och godis är precis vad jag är sugen på, så det får helt enkelt bli så trots det underbara vädret. Men imorgon kan jag lova att jag är tillbaka på banan och då starkare än någonsin!!

Av Clara Olsson - 3 juni 2011 06:59

Nu sticker jag iväg till jobbet och som tur är jobbar jag bara i fyra timmar idag, vilket känns riktigt skönt, speciellt eftersom att det är klarblå himmel och ska bli 25 grader varmt idag. Så direkt efter att jag har slutat jobba ska jag kasta mig på cykeln och ta mig hem och ut i trädgården för att sola.

Måste bara passa på att berätta att jag hade fått mail ifrån min familj som jag bodde hos sist i Kalifornien, vi tre tjejer som flyger ner till Kalifornien den 27:e juli hade hoppats på att få sova där första natten. Vi landar ganska sent på kvällen och då skulle det bli omständigt att ta sig till Santa Barbara (det tar nästan två timmar) samt att komma till ett rum där det inte ens finns en säng (vi måste köpa sånt när vi kommer ner). Så att få komma till deras hus första natten vore ju underbart. Och precis som jag trodde så var inte det några som helst problem, utan vi fick bo hos dem allihopa (de har TRE extra sovrum ). Han lovade även att komma och hämta oss på flygplatsen när vi hade landat. Jag är riktigt glad att jag har dem där på plats i Kalifornien och att de är så snälla och godhjärtatade så att de hjälper oss med allt vi kan tänkas behöva hjälp med. Det gjorde min dag morgon riktigt bra!


Nu frukost sen jobb!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards