California Dreamin'

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Clara Olsson - 19 juni 2011 22:48

Låter Timbuktu lugna mig med sin sköna "det löser sig" denna söndagskväll. Jag har ägnat tre timmar till att försöka hitta boende i Santa Barbara och fan det är mycket svårare än vad jag kunde ha trott från början. Jag mailar, mailar och mailar lite till men tycker aldrig att jag hittar något bra. Det är ju jag och en tjej till som letar tillsammans, så det känns skönt att vi är två i alla fall! Men jag kan inte undgå att känna mig lite stressad, vi drar om sex veckor och jag skulle verkligen tycka att det var sjukt skönt att komma ner dit och då ha boendet klart, annars måste vi bo på vandrarhem första tiden för att då dra igång och leta boende när vi väl är där nere. Vilket kanske inte är så dumt, eftersom att vi då har möjlighet att se lägenheterna  i verkligheten, nu får vi nöjja oss med små bilder på nätet. Samtidigt som det känns som att det kommer vara stor konkurrens bland alla studenter när vi kommer ner, vi kommer inte direkt vara ensamma om att vilja hitta en lägenhet. Ja ni fattar grejjen och kanske också stressen som jag börjar få nu. Men nu är klockan alldeles för mycket och min kudde och mitt täcke känns otroligt lockande. Så jag får lägga ner det här för ikväll och tacka Timbuktu för att han lugnade mig lite, för det löser sig, det gör det alltid det kommer fixa sig till slut. Han är så rätt så, jag kan satsa en tusing på att vi har ett toppenboende i slutet av augusti!

Av Clara Olsson - 19 juni 2011 11:10

Det är söndag igen och jag frågar mig samma sak som förra söndagen, vart tog helgen vägen? Dagarna liksom springer ifrån mig  ett alldeles för högt tempo och jag blir lika frusterad varje gång jag inser att jag inte hänger med. 

Hur som helst så har jag i alla fall haft en riktigt grym helg, precis som vanligt. I fredags blev det lugna gatan, daimglass och film och igår var det desto mer fart. Efter att jag och Madde hade sprungit på stan en stund så åkte var och en hem till sitt, vi gjorde oss i ordning och sen möttes vi upp igen och då var ju givetvis Verre med också. Vi gjorde hemmagjord pizza som blev gryyyymt god! Efter det övergick vi till vin och jordgubbar medan vi väntade in de andra tjejerna. När de väl hade rullat in så höjde vi musiken, plockade fram chipsen och umgicks, precis så som man ska göra på en lördagskväll. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, vi dansade och vi käkade ännu mera jordgubbar. När klockan hade slagit tio drog vi till Sveaparken, och hängde lite där innan vi tillsist rullade till Satin där vi sedan fortsatte kvällen. Vi hängde på dansgolvet största delen av tiden, sicken skräll va? Vad fan skulle vi annars göra? När klockan slog två var vi genomsvettiga allihopa och helt slut i både huvudet och kroppen så då rullade vi hem. 

Så summan av kardemumman är att vi hade en riktigt, riktigt grym lördagskväll igår, så tack alla ni som var med och bidrog till detta.


Nu ska jag ta tag i mitt liv och ta mig upp ur sängen, om drygt en timme ska jag träffa Emma på stan så jag antar att det är dags att komma igång och göra sig i ordning nu.


Hoppas ni får en fin söndag!


PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards