California Dreamin'

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Clara Olsson - 13 juni 2011 21:47

Ibland är jag världens spontanaste människa och ibland inte alls. Det händer att jag får för mig något som jag vill göra och efter att jag sen har kommit på att jag faktiskt vill göra det, så vill jag göra det på en gång, varför vänta liksom? 

Det som de hela handlar om just nu är en tatuering. Jag har ju ett litet hjärta på foten men jag är otroligt sugen på att göra en tatuering till i nacken och då någon fin text. Jag har gått och funderat ganska så länge över vad jag vill att det ska stå och jag har inte kommit på något bra, men sen i lördagsmorse så slog det mig att det är såklart att jag ska skriva "du har livet i dina händer" det citatet betyder faktiskt någonting för mig och det får mig verkligen att känna mig stark och att vilja leva livet till 110 %. Så sen i lördags har jag inte kunnat tänka på annat, jag vill därför ha den här tatueringen gjord nu, helst idag. Så om någon har en tatueringsmaskin nära till hands då hör av er! Haha nejdå, någonstans inom mig så säger jag nej, för det första så är det idiotiskt att göra en tatuering nu eftersom att man typ inte får bada på sex veckor och hallå det är ju förtusan sommar. Och sen säger någon vänlig liten röst inom mig att jag måst tänka igenom det här lite noggrannare, vill jag verkligen bära med mig den här texten på min kropp i resten av mitt liv? Ja det tål att tänkas på, trots att jag är sjukt sugen just precis nu.

Men fan, vem vet vart det hela slutar, om ett år är det kanske jag som kommer hem med en tatuering i nacken, gjord i L.A de vore la häftigt och det skulle göra hela tatueringen betydliger mer värdefull också! Den som lever får se helt enkelt.



Av Clara Olsson - 13 juni 2011 19:14

Om jag har mycket saker som jag ska göra, så ställer jag alltid klockan tills tidigt på morgonen går upp, äter frukost dricker kaffe och ser till att komma igång med vad som nu ska göras. Jag är inte den som sitter uppe till klockan ett på nätterna och pluggar för att jag inte har tagit tag i skiten på hela dagen. Helt ärligt så tror jag knappt att jag har pluggat efter klockan nio på kvällen, eller ju visst jag har väl läst igenom något kapitel eller mina egna anteckningar bara för att påminna hjärnan men själv huvuddelen av plugget gör jag absolut helst på morgonen. Lite samma sak gäller med träning, när det kommer till att träna på morgonen så är det absolut det jag helst föredrar. Att ställa klockan på halv åtta, hälla i sig lite fil och sen dra och ut springa, eller ta sig ut i trädgården och köra styrka. Det var fördelen med att jobba på Bara Vara, för då började jag som tidigast jobba klockan tio men oftast inte förens 12-13 och då hann jag alltid med träningen på morgonen. Nu har jag inte så mycket till val, jag börjar oftast kvart i åtta på morgonen så om jag då ska hinna med träningen innan så måste jag upp vid halv sex, och där någonstans säger min kropp ifrån, det är alldeles för tidigt och jag kan knappt ens kalla det morgon, för klockan halv sex är det ju nästan fortfarande natt. Så därför känns träningen hela tiden mycket tyngre nu, när jag kommer hem ifrån jobbet är jag helt slut i huvudet och vill helst bara kasta mig i soffan och då har jag svårt att hitta motivationen till att ta mig ut och springa, det är så mycket lättare att bara få skiten överstökad direkt på morgonen och se känns sig KLAR istället för att bara skjuta det framför sig.

Men jag antar att jag inte har någon annan utväg än att bita ihop och köra ändå, just nu ligger jag så otroligt skönt i sängen och att kasta sig ner på golvet och göra armhävningar är inte jättelockande, men jag vet att jag mår bra efteråt så därför är det bara att dra på sig sportbh:n och köra igång, för här finns inga bortförklaringar på't bara!

Ovido - Quiz & Flashcards